W I półroczu br. średni czas słuchania radia wzrósł o 6 minut. Udane półrocze zaliczyły RMF FM, VOX FM, Trójka i TOK FM - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
Średni dobowy czas słuchania radia w I półroczu 2015 roku (w grupie wiekowej od 15 do 75 lat) wyniósł 4 godziny i 32 minuty. W porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej wynik ten zwiększył się o 6 minut (czyli o 2,31 proc.) - wynika z najnowszej fali badania Radio Track Millward Brown, przygotowanej dla portalu Wirtualnemedia.pl.
Natomiast średni dobowy zasięg słuchalności radia (słuchanie radia przez minimum 15 minut) wyniósł 74 proc., po wzroście o 1,23 proc. (w I półroczu ub.r. radio docierało do 73,1 proc. osób).
Zobacz tabelęUdział RMF FM pod względem słuchania w okresie od stycznia do czerwca 2015 roku w grupie wiekowej 15-75 lat wyniósł 24,9 proc., po wzroście względem analogicznego okresu rok wcześniej o 4,18 proc.
Drugie miejsce zajęło Radio ZET z udziałem na poziomie 13,6 proc., po spadku o 13,92 proc.
Na podium znalazła się publiczna Jedynka, której udział w rynku wyniósł 9,4 proc., po spadku o 3,09 proc.
Oczko niżej uplasowała się Trójka z wynikiem na poziomie 7,8 proc. Udział PR 3 poszedł do góry o 5,41 proc. W I półroczu ub.r. stacja ta była piąta.
Z kolei na piątą lokatę spadła Eska - najwyżej sklasyfikowana w zestawieniu sieć. Jej udział w badanym okresie wyniósł 7,5 proc. (bez zmian w porównaniu do I półrocza ub.r.).
Największym wzrostem w zestawieniu pochwalić się mogło Radio ZET Chilli, które awansowało z jedenastej na dziesiątą lokatę. Udział tej rozgłośni zwiększył się o 200 proc. do 0,3 proc.
Z kolei najwięcej straciło Radio Plus, które spadło z miejsca 21. na 20. Stacja ta w I półroczu br. odnotowała spadek udziału, wynoszący 25 proc. do 1,8 proc.
Radio | Spadek Radia Eska i Złote Przeboje. ZET Chilli o 200 proc. do góry (dane sieci radiowych za II kwartał) |