Infor po raz pierwszy od 2010 roku zmienia logotyp „Dziennika Gazety Prawnej”. Wprowadza nowy layout "DGP magazyn na weekend".
W piątek, 23 czerwca na rynku pojawi się "DGP Magazyn na Weekend" z nowym logo oraz w zmienionym layoucie. Natomiast w poniedziałek 26 czerwca ukaże się pierwsze wydanie codzienne „Dziennika Gazety Prawnej” z nowym logotypem.
Nowe logo „Dziennika Gazety Prawnej” to połączenie skróconej nazwy DGP z pełnym zapisem tytułu. Wprowadzono też logo uproszczone. Logo uproszczone w podstawowej wersji to nazwa DGP na tle czerwonego prostokąta. Typografia ustawiona jest przy dolnej krawędzi prostokąta.
Znak uproszczony stosowany jest pomocniczo, gdy niemożliwe jest zastosowanie podstawowego znaku z pełną nazwą lub gdy konieczne jest zakomunikowanie np.: EDGP lub aplikacji mobilnej na formacie, gdzie występuje już pełne logo DGP. Wersja uproszczona jest zawsze podrzędna względem wersji pełnej.
"DGP" ze spójną wersją papierową i digitalową
Głównym celem wprowadzonych zmian jest wzmocnienie wizerunku DGP poprzez spójność wersji papierowej i cyfrowej, dostosowanie do rozwijającej się technologii oraz oczekiwań czytelników.
- W obecnych czasach, pełnych wielu zmian, zaskakujących wydarzeń i trudnych decyzji – rzetelna i bieżąca informacja jest szczególnie ważna. Chcemy naszym czytelnikom przekazywać wiadomości prosto i szybko, dlatego stawiamy na intuicyjny layout, przystępne grafiki i atrakcyjne zdjęcia. Nasza rzetelność i odpowiedzialność dziennikarska pozostaje bez zmian – na najwyższym poziomie – zapewnia Krzysztof Jedlak, redaktor naczelny „Dziennika Gazety Prawnej”.
Dotychczasowy logotyp został wprowadzony 30 sierpnia 2010 roku. Zastąpił wówczas pierwsze logo gazety obowiązujące po połączeniu „Dziennika” i „Gazety Prawnej” 14 września 2009 roku. W listopadzie 2012 roku dodano do winiety tytułu hasło: „Patrzymy obiektywnie, piszemy odpowiedzialnie”.
- W dobie dynamicznie rozwijającej się technologii i internetu, nasza gazeta musi się zmieniać, aby sprostać wyzwaniom współczesności. Przeprojektowaliśmy logotyp, tak aby lepiej oddawał naszą misję i łączył świat papieru ze światem cyfrowym – podkreśla Aneta Kowalska, dyrektor marketingu „Dziennika Gazety Prawnej”.
Autorami zmian Knap i Głowacki
Autorami zmian graficznych są Marek Knap i Adam Głowacki.
Prasa | „Gazeta Polska Codziennie” i „Puls Biznesu” z dużymi wzrostami reklamowymi, w dół „Gazeta Wyborcza” i „Fakt” (Top10) |
Infor wydaje „Dziennik Gazetę Prawną” i jego portale Dziennik.pl, Gazetaprawna.pl i Forsal.pl, a także platformy internetowe Infor.pl, Inforlex.pl (dla prawników), Inforfk.pl (dla księgowych i kadrowych) i Inforrb.pl (dla menedżerów z sektora budżetowego), czasopisma i książki o takiej tematyce.
W ubiegłym roku średnia sprzedaż ogółem „Dziennika Gazety Prawnej” wyniosła 31 135 egz. (dane PBC).