Prasa2015-01-12
0

Dzienniki o 6,4 proc. mniej z reklam. Mocno w dół „Rz” i „Puls Biznesu”, w górę tylko „Super Express” i „Metro” (TOP 10)

fot. Shutterstock.comfot. Shutterstock.com

W ub.r. przychody reklamowe większości czołowych dzienników prasowych spadły rok do roku od kilku do kilkunastu procent. Większe wpływy z reklam miały jedynie „Super Express” i „Metro”.

Z analizy danych przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl przez Kantar Media (dane cennikowe) wynika, że dzienniki w okresie od stycznia do listopada 2014 roku zarobiły na reklamach 1,45 mld zł. Było to 6,4 proc. mniej niż w analogicznym okresie 2013 roku.

Największe przychody osiągnęła w omawianym okresie „Gazeta Wyborcza” - mimo że spadły one rok do roku o ponad 11 proc. Wyniosły 387,8 mln zł.

Wiceliderem wpływów reklamowych, podobnie jak rok temu był dziennik „Polska” - z wpływami w wysokości nieco ponad 212 mln zł (6,6 proc. niższymi niż przed rokiem).

Trzecie miejsce na podium zajął dziennik „Fakt”, który zarobił na reklamach 165 mln zł czyli 0,9 proc. mniej niż rok wcześniej.

Spośród dziesięciu dzienników z największymi przychodami z reklam tylko dwa tytuły zanotowały wzrost wpływów. Były to „Super Express” (w górę o 19,7 proc., do 113,2 mln zł) oraz „Metro” (o 9,6 proc. , do 93,7 mln zł).

Mniej niż w 2013 roku zarobiły na reklamie pozostałe dzienniki z pierwszej dziesiątki. Wpływy reklamowe „Rzeczpospolitej” spadły o 17,9 proc. (do 81,8 mln zł), „Dziennika Gazety Prawnej” - o 9,3 proc. (do 54,6 mln zł), „Naszego miasta” - o 11,2 proc. (do 26,2 mln zł), „Pulsu Biznesu” - o 14,7 proc. (do 25 mln zł).

Zobacz tabelę

Autor:bg

KOMENTARZE(0)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas