Internet2013-10-31
7

Google, YouTube i Facebook zyskują użytkowników, w dół NK.pl (Megapanel z sierpnia)

W sierpniu br. serwisy Google, YouTube i Facebook odwiedziło ponad 500 tys. polskich internautów więcej niż miesiąc wcześniej. Za to NK.pl straciła aż 665 tys. użytkowników.

Z danych Megapanelu PBI/Gemius wynika, że strony Google zanotowały w sierpniu br. 18,79 mln użytkowników, o 502 tys. więcej niż w lipcu. Facebook zyskał w skali miesiąca 707 tys. real users, a YouTube - 852 tys.

Za to spadki zasięgu zanotowały serwisy największych polskich wydawców. Grupa Allegro - GG straciła z miesiąca na miesiąc 52 tys. real users, Grupa Onet.pl - 37 tys., Wirtualna Polska i Orange - 120 tys., Grupa Gazeta.pl - 13 tys., a Grupa o2 - 140 tys.

Z kolei Grupa NK.pl (której prawie cały ruch zapewnia serwis NK.pl) zanotowała aż o 680 tys. użytkowników mniej niż w lipcu, Wikipedia - o 455 tys. mniej, a Ask.com - o 426 tys. mniej.

Zobacz tabelę


Wśród serwisów objętych audytem site-centric czołówkę w niezmiennej kolejności tworzą Allegro z GG i pięciu wydawców głównych portali horyzontalnych. W dalszej części zestawienia dominują wydawcy związani też z rynkiem prasowym (Polskapresse, Murator, Ringier Axel Springer, Inofor, Media Regionalne, Edipresse) oraz nadawcy telewizyjni (Cyfrowy Polsat i TVN).

Zobacz tabelę


Adres Google.pl odwiedziło 523 tys. polskich użytkowników więcej niż w lipcu, a google.com - 279 tys. więcej. Facebook zyskał 707 tys. real users, a YouTube - 852 tys.

Za to Onet.pl stracił w skali miesiąca 36 tys. użytkowników, WP.pl - 99 tys., Gazeta.pl - 83 tys., Interia.pl - 221 tys., a NK.pl - aż 665 tys. Natomiast Allegro.pl zyskało 55 tys. real users, Tablica.pl - 300 tys., a Ceneo.pl - 109 tys.

Zobacz tabelę

 

Autor:tw

Więcej informacji:Megapanel PBI/Gemius

KOMENTARZE(7)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas