Reklama2018-01-23
3

Mondelez wprowadza gumę do żucia marki Halls, będzie duża kampania reklamowa

Firma Mondelez Polska, do której należą m.in. takie marki jak Milka i Oreo, debiutuje z marką Halls (obejmującą dotychczas wyłącznie cukierki do ssania) w kategorii gum do żucia, zdominowanej dotychczas w Polsce przez koncern Wrigley (Mars). Gumy Halls w czterech smakach będą wsparte kampanią reklamową w telewizji i internecie, aktywnościami PR oraz akcjami w miejscu sprzedaży.

Jak podaje Mondelez, w Polsce, w kategorii gum do żucia od dwóch lat panuje stabilna tendencja spadkowa, m.in. ze względu na zmniejszoną aktywność reklamową obecnych producentów (do największych należą Wrigley, właściciel marki Orbit, i Perfetti van Melle, do której należy marka Mentos) oraz brak bezpośrednich konkurentów.

Koncern Mondelez International na innych rynkach poza Polską ma w swojej ofercie gumy do żucia takie jak Hollywood, Trident, Stimorol czy V6. Produkty tych marek, choć dostępne wyłącznie zagranicą, produkowane są w Polsce, w jednej z fabryk w Skarbmierzu.

- Czym Mondelez może uzasadnić podjecie decyzji o wejściu na rynek gum w Polsce? Po pierwsze, firma posiada wieloletnie doświadczenie w tej dziedzinie zdobywane na całym świecie, a wykorzystanie tej cennej wiedzy na lokalnym rynku wpłynie na ożywienie i rozwinięcie notującej w ostatnich dwóch latach spadki kategorii gum w Polsce. Kolejnym powodem jest stale rosnąca kategoria produktów impulsowych, do której należą gumy. Mondelez jest w niej jednym z liderów, więc naturalnym krokiem było poszerzenie naszego portfolio o segment, w którym firma była jeszcze nieobecna na naszym rynku. Po trzecie, Mondelez śledzi trendy i oczekiwania konsumentów, na które na bieżąco odpowiada. Dogłębne analizy kategorii produktów odświeżających pokazały, że Polacy potrzebują powiewu świeżości, innowacyjnego produktu, który zaoferuje im maksymalne orzeźwienie. Naszą odpowiedzią na te oczekiwania są 4 wyjątkowe smaki gum Halls. Przy podjęciu decyzji o poszerzeniu portfolio, nie bez znaczenia był także fakt, że gumy i cukierki Halls są produkowane w Polsce, w jednym z naszych nowoczesnych zakładów produkcyjnych w Skarbimierzu - komentuje Janusz Idczak, dyrektor zarządzający, Polska i kraje bałtyckie, Mondelez Polska.

Idczak zapowiedział też, że celem firmy jest osiągnięcie przez markę Halls w kategorii gum do żucia takiego poziomu sprzedaży, który uczyni ją wiceliderem w tym segmencie.

O tym, by w Polsce wprowadzić gumy do żucia pod marką Halls, Mondelez zdecydował się z powody dobrych wyników sprzedaży innych produktów tego brandu. Gumy Halls dostępne są w czterech wariantach smakowych: dwóch miętowych - Spearmint (Łagodna Mięta) i Peppermint (Mięta Pieprzowa) oraz dwóch owocowych - Watermelon (Arbuz) i Citrus (Cytrusy).

Wprowadzeniu gum do żucia Hall towarzyszyć będą kampania reklamowa w telewizji i internecie, aktywności PR oraz wsparcie dla sprzedawców. Marketer na obecnym etapie nie zdradza szczegółów dotyczących startu i media planu kampanii.

Do wejścia w segment gum do żucia na polskim rynku przygotowuje się też firma Ferrero, producent słodyczy (m.in. Kinder Bueno). Ma w niej zadebiutować z marką Tic Tac znaną obecnie jako drażetki.

Autor:bg

Więcej informacji:Halls, guma do żucia, Mondelez

KOMENTARZE(3)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas