Telewizja2018-07-19
0

Streaming popularniejszy niż płatna telewizja w Wielkiej Brytanii

W Wielkiej Brytanii użytkowników serwisów streamingowych jest po raz pierwszy więcej niż abonentów telewizji kablowej i satelitarnej - podał Ofcom, regulator tamtejszego rynku medialnego.

W pierwszym kwartale tego roku, 15,4 mln Brytyjczyków subskrybowało Netflixa, Amazona czy Sky Now TV. O 300 tysięcy mniej widzów płaci zaś za dostęp do telewizji kablowej i satelitarnej, pokazują dane BARB Establishment Survey.

Przychody dostawców usług płatnej telewizji w ubiegłym roku były o 2,7 proc. niższe niż w roku 2016 i wyniosły 6,4 md funtów. Z kolei serwisy streamingowe zarobiły na brytyjskim rynku w zeszły roku 895 mln funtów, podał Ofcom.

- Obserwujemy spadek przychodów operatorów płatnej telewizji, spadek wydatków w telewizji publicznej na produkcję nowych treści oraz wzrost globalnych platform streamingu wideo. To wyzwania, których nie można lekceważyć - powiedziała Sharon White, prezes Ofcomu.

W Wielkiej Brytanii systematycznie spada także średni czas oglądania telewizji. W ubiegłym roku Brytyjczycy spędzali przed telewizorem średnio 3 godziny i 22 minuty dziennie, o dziewięć minut mniej niż w 2016r. i aż 38 minut mniej niż w roku 2012. Coraz popularniejsze staje się oglądanie treści na urządzeniach mobilnych. W grupie wiekowej 16-34 lata ponad połowa osób przez co najmniej godzinę dziennie ogląda wideo na YouTube.

Autor:jd

KOMENTARZE(0)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas