Reklama2018-11-19
30

Logo Centralnego Portu Komunikacyjnego pokazane na wizualizacji, do której nie pozyskano praw autorskich

Grafika z logo Portu Grafika z logo Portu "Solidarność", do której nie pozyskano praw autorskich

Logo Centralnego Portu Komunikacyjnego pokazane na grafice, do której nie uzyskano praw autorskich. - W związku z powyższym wyciągniemy konsekwencje wobec naszego podwykonawcy - zapowiada zespół projektowy CPK. Agencja Podpunkt, która przygotowała logotypy, przeprasza za błąd.

W czwartek zaprezentowano logotypy Centralnego Portu Komunikacyjnego oraz jego kluczowych elementów: lotniska (będzie działać pod nazwą Port Lotniczy „Solidarność”) oraz sieci „Solidarność” Koleje. Identyfikacje wizualną przygotowało studio graficzne Podpunkt.

W komunikacie prasowym na ten temat przekazanym przez obsługującą CPK agencję Partner of Promotion logotypy zaprezentowano na dwóch wizualizacjach: z frontem lotniska (widać wchodzących tam pasażerów i zaparkowane samochody) oraz z pociągiem i autobusem.

Wizualizacja lotniska bez praw autorskich

Okazuje się, że studio Podpunkt nie pozyskało praw do wykorzystania tej pierwszej grafiki. Poinformowała o tym agencja Partner of Promotion, prosząc redakcję Wirtualnemedia.pl o jej usunięcie z opublikowanego tekstu.

- W związku z publikacją jednej z wizualizacji nowego logotypu Centralnego Portu Komunikacyjnego zawierającej grafikę przedstawiającą projekt lotniska Amsterdam Schiphol, pragniemy oświadczyć, że zostaliśmy wprowadzeni w błąd przez wykonawcę identyfikacji wizualnej. Studio Graficzne Podpunkt, które przygotowywało dla nas materiały graficzne nie posiadało praw do w/w wizualizacji. Zgodnie z umową Studio Podpunkt powinno posiadać wszelkie prawa do materiałów, które wykorzystywało przy przygotowywaniu materiałów dla CPK - stwierdził zespół projektowy spółki Centralny Port Komunikacyjny w komunikacie przekazanym nam przez Partner of Promotion.

- W związku z powyższym wyciągniemy konsekwencje wobec naszego podwykonawcy - zapowiedział CPK.

Poprosiliśmy o komentarz agencję obsługującą CPK oraz twórców wizualizacji. Studio Podpunkt przyznała, że popełniła błąd.

- Projektując takie logotypy, umieszczamy je w roboczych prezentacjach na różnych fotografiach czy wizualizacjach. Jeśli nie dostajemy ich od klienta, bazujemy na tych, które dostępne są na darmowej licencji. W tym przypadku doszło do pomyłki, która nie powinna była się zdarzyć, ale zapewniam, że to nie jest nasza zła wola - powiedziała Emilia Bojańczyk z firmy Podpunkt..

Za projekt holenderskiego portu odpowiadało biuro Kaan Architectures. Projektant lotniska CPK nie został jeszcze wybrany.

Centralny Port Komunikacyjny ma kosztować minimum 35 mld zł

Projekt Centralnego Portu Komunikacyjnego obejmuje budową lotniska pod Warszawą (37 km na zachód, w okolicy Grodziska Mazowieckiego) oraz szerokie inwestycje w strukturę kolejową i drogową.

Na pierwszy etap inwestycji zostanie przeznaczone 35 mld zł. CPK ma stworzyć ponad 150 tys. nowych miejsc pracy.

Budowa kompleksu będzie przygotowywana do końca przyszłego roku, a prace budowlane mają trwać w latach 2020-2027. CPK ma początkowo obsługiwać rocznie maksymalnie 45 mln pasażerów, a docelowo - do 100 mln.

Autor:tw

KOMENTARZE(30)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas