Prezentujemy zestawienie najpopularniejszych witryn tematycznych w Polsce (grudzień 2009 r. - Megapanel PBI/Gemius). Kto liderem w 19 kategoriach, m.in. biznes, erotyka, turystyka, sport, motoryzacja, praca czy informacja?
Informacje, publicystyka, media
W czołówce tej kategorii przeważają spadki popularności, a najwięcej – ponad milion użytkowników – straciły serwisy informacyjne Grupy TVN. Niewielkie wzrosty liczby real users zanotowały jedynie witryny informacyjne WP, Google oraz se.pl. Liderujące w tej kategorii strony informacyjne Onet.pl odwiedziło prawie 200 tys. internautów mniej niż w listopadzie, za to wykonali oni ok. 6 mln odsłon więcej.
Kultura, rozrywka
youtube.com zanotował w porównaniu z listopadem minimalny spadek liczby użytkowników, za to wyraźny – o ponad 80 mln – wzrost liczby odsłon. Serwisy rozrywkowe Onet.pl straciły ponad 130 tys. real users, a strony rozrywkowe o2.pl – prawie 200 tys. Popularność serwisów rozrywkowych Google spadła poniżej 4 mln użytkowników, przez co przesunęły się one o dwie pozycje w dół.
Motoryzacja
otomoto.pl zanotowało ponad 350 tys. użytkowników i 11 mln odsłon mniej niż w listopadzie, ale i tak pozostało zdecydowanym liderem tej kategorii. Zresztą w całej czołówce przeważają spadki popularności – stosunkowo najmniej straciły serwisy motoryzacyjne WP i Interii. Na 10. miejscu pojawiła się Grupa Mobile.
Budownictwo i nieruchomości
Również większość serwisów budowlanych zanotowała w grudniu spadki popularności w porównaniu z listopadem. Stosunkowo najmniej w czołówce straciły otodom.pl i witryny budowlane WP. Serwisy Interii wyprzedziły w tej kategorii strony Polskapresse.
Edukacja
Pięć najpopularniejszych serwisów z tej kategorii odwiedziło w grudniu po ok. 500-600 tys. internautów mniej niż w listopadzie. W przypadku strony ebuda.pl spowodowało to spadek z 6. na 12. miejsce.
Erotyka
redtube.com utrzymał popularność z listopada, dzięki czemu powrócił na pozycję lidera, wyprzedzając livejasmin.com, które straciło ponad 450 tys. użytkowników. Natomiast najwięcej odsłon zanotowały serwisy erotyczne WP, a nie – jak w listopadzie – zbiornik.com.
Serwisy sportowe
Serwisy sportowe Onet.pl zyskały w porównaniu z listopadem ponad 400 tys. użytkowników i awansowały na pierwsze miejsce. Na drugą pozycję, dzięki wzrostowi popularności o ponad 500 tys. real users, wskoczyły strony sportowe WP. Natomiast witryny sportowe Gazeta.pl straciły ponad 250 real users i spadły z pierwszego na trzecie miejsce.
E-commerce
Witryny Allegro.pl zanotowały spadek popularności o ponad 650 tys. real users, za to nieznacznie zyskało ceneo.pl. Na czwartym miejscu zestawienia pojawił się serwis euro.com.pl.
Styl życia
Serwisy lifestylowe Onet.pl odwiedziło ponad 400 tys. internautów mniej niż w listopadzie, a witryny o2.pl z tej kategorii – prawie 200 tys. mniej. Na popularności – prawie 250 real users – zyskały za to strony lifestylowe Axel Springer, dzięki czemu awansowały z 12. na 9. miejsce.
Turystyka
Popularność serwisów turystycznych Onet.pl przekroczyła 2 mln użytkowników, dzięki czemu awansowały one na pierwsze miejsce, wyprzedzając rozklad-pkp.pl. Witryna urlopia.pl zyskała za to w porównaniu z listopadem ponad 110 tys. real users i przeskoczyła z 20. na 10. pozycję.
Firmowe
Serwisy Mozilli zyskały w porównaniu z listopadem ponad 800 tys. użytkowników i zastąpiły na pierwszym miejscu strony Microsoftu, które straciły ponad 350 tys. real users. W zestawieniu pojawiły się witryny cyfrowypolsat.pl i skype.com.
Nowe Technologie
Serwisy technologiczne Interii i IDG oraz dobreprogramy.pl straciły w porównaniu z listopadem po ok. 100 tys. real users, a witryny Onetu – 200 tys. Zyskały za to strony technologiczne Axel Springer (ok. 150 tys. użytkowników) i instalki.pl (ok. 60 tys. użytkowników).
Praca
Liderujace w tej kategorii serwisy rekrutacyjne Gazeta.pl i Grupy Pracuj zanotowały spadki popularności – o odpowiednio ok. 330 tys. i 275 tys. real users. W mniejszym stopniu użytkowników straciły również witryny rekrutacyjne WP oraz infopraca.pl.
Społeczności
Naszą-klasę odwiedziło ponad 350 tys. internautów mniej niż w listopadzie, ale wykonali oni 800 mln odsłon więcej. Natomiast Facebook nie zanotował wzrostu liczby użytkowników, za to liczba jego odsłon zwiększyła się o prawie 240 mln.
Mapy i lokalizatory
Najpopularniejsze w tej kategorii serwisy Google straciły w porównaniu z listopadem prawie 500 tys. użytkowników, a witryny Onet.pl – prawie 700 tys. Wśród pozostałych stron wzrosty popularności zanotowały jedynie jakdojade.pl, mapgo.pl i serwisy mapowe um.warszawa.pl.
Hosting
home.pl straciło w porównaniu z listopadem prawie milion użytkowników, dlatego spadło z pierwszego na trzecie miejsce. Zresztą większość serwisów z tej kategorii zanotowało spadki popularności – wyjątkiem witryny Osemka.pl (ponad 230 tys. real users więcej niż w listopadzie).
Publiczne
W tej kategorii również przeważają spadki popularności w porównaniu z listopadem. Serwis policja.gov.pl odwiedziło ponad 200 tys. internautów mniej niż miesiąc wcześniej, przez co spadł on z drugiego na szóste miejsce.
Wyszukiwarki i katalogi
Z wyszukiwarek i katalogów Google skorzystało ponad 400 tys. internautów mniej niż w listopadzie, generując ok. 325 mln odsłon mniej. Nieznacznie zyskała za to na popularności serwisy pkt.pl, dzięki czemu wyprzedziły ask.com, które straciło prawie 280 tys. real users.
Serwis biznesowe
Czołowe dwie grupy witryn biznesowych straciły na popularności: serwisy Onet.pl – ponad 250 tys. real users, a strony Money.pl – ponad 550 tys. real users. Za to serwisy biznesowe Inforu zyskały w porównaniu z listopadem ponad 110 tys. Portal Wirtualnemedia.pl odwiedziło w listopadzie ponad 410 tys. użytkowników.