Badania2016-09-09
8

Nielsen Audience Measurement będzie podawał dane o oglądalności w grupie 16-59

Zajmujący się telemetrią instytut Nielsen Audience Measurement będzie publikować dane dotyczące oglądalności także w grupie wiekowej 16-59 lat.

Nielsen Audience Measurement w porozumieniu z IAA Międzynarodowym Stowarzyszeniem Reklamy zdecydował o rozpoczęciu publikowania wyników oglądalności telewizji w Polsce w trzech grupach wiekowych: 4+, 16-49 oraz 16-59. - Siła nabywcza osób po 50 roku życia znacząco wzrosła w ciągu ostatnich lat, jest to grupa która jest dla reklamodawców coraz bardziej interesująca. Ważne jest też to, że w tej grupie wiekowej bardzo szybko rośnie „digitalizacja” - uzasadnia Vittorio Sala, lider regionalny odpowiadający w Nielsenie za szybko rosnące rynki, m.in. Polskę.

Dotychczas Nielsen udostępniał dane w grupie 4+ (dotyczącej całej populacji) oraz w grupie 16-49, czyli tzw. grupie komercyjnej wykorzystywanej głównie przez domy mediowe do planowania i zakupu czasu reklamowego do kampanii reklamodawców.

W Polsce od kilkunastu już miesięcy trwa dyskusja o poszerzeniu dotychczasowej grupy komercyjnej 16-49 do 16-59. W rozliczeniach z reklamodawcami stosuje ją już część wydawców prasowych, po tym jak rozwiązanie to zarekomendowała w 2014 roku Izba Wydawców Prasy. Rozliczają się w niej m.in. Wydawnictwo Bauer, „Polityka”, Bonnier Business Polska. Wprowadzając szerszą grupę rozliczeniową wydawcy tłumaczyli, że to skutek spadku liczby młodszych czytelników, którzy rezygnują z prasy drukowanej na rzecz internetu.

Spośród nadawców telewizyjnych zaczęła ją stosować jedynie Telewizja Polska.

Nielsen Audience Measurement już w 2014 roku zapewniał, że jest gotowy na zmianę grupy komercyjnej- z dotychczasowej wprowadzonej w latach 90. 16-49 na 16-59. By jednak wprowadzić nowy standard, potrzebne jest porozumienie całego rynku reklamowego, w tym również agencji reklamowych i domów mediowych.

Autor:bg

KOMENTARZE(8)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas