Reklama2013-10-17
0

Nielsen: globalne nakłady na reklamę w I poł. br. o 2,8 proc. w górę

W pierwszej połowie bieżącego roku globalne nakłady na reklamę zwiększyły się w ujęciu rocznym o 2,8 proc. W samym II kwartale zaobserwowano wzrost o 3,5 proc. - wynika z przygotowanego przez firmę badawczą Nielsen raportu Global AdView Pulse.

W pierwszych sześciu miesiącach 2013 roku najwyższy wzrost reklamowych wydatków w porównaniu z analogicznym okresem roku 2012 odnotowano w Ameryce Łacińskiej - o 13,1 proc., a następnie w regionie Azji i Pacyfiku - o 6,4 proc.

W regionie Bliskiego Wschodu i Afryki nakłady na reklamę zwiększyły się rok do roku o 3,9 proc., a w Ameryce Północnej - o 2,7 proc. Tylko w Europie zaobserwowano spadek - o 6 proc.

Z raportu Nielsena wynika, że na naszym kontynencie reklamowe wydatki wzrosły tylko w trzech krajach - Norwegii (o 2,5 proc.), Szwajcarii (o 0,6 proc.) i Grecji (o 7,4 proc.).

Autor:km

KOMENTARZE(0)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas