Od ubiegłego tygodnia na platformie ogłoszeniowej OLX nie można handlować opakowaniami po lodach Ekipy, które produkuje Koral. Serwis wyjaśnia portalowi Wirtualnemedia.pl, że stoją za tym pragmatyczne powody. - Ogromna większość ogłoszeń jest niewiarygodna i jest konstruowana w sposób sugerujący, że oferta jest żartem - wyjaśnia nam Paulina Rezmer z biura prasowego OLX.
W ubiegłym tygodniu opisaliśmy na łamach Wirtualnemedia.pl zmiany w regulaminie serwisu ogłoszeniowego OLX w zakresie listy "przedmiotów zakazanych", czyli takich, których nie można wystawiać na sprzedaż portalu.
Do podkategorii "inne", obejmującej m.in. przeterminowane kosmetyki, usługi e-mailingu czy węgiel, dołączyły "papierki, opakowania po lodach Ekipy".
Aukcje z lodami Ekipy "wprowadzające w błąd"
Jak wyjaśnia Paulina Rezmer, odpowiedzialna za relacje z mediami w OLX, platforma zdecydowała się wciągnąć opakowaniach po lodach Ekipy na listę przedmiotów niedopuszczonych do sprzedaży "ze względu na absurdalne ceny przedmiotów wprowadzające w błąd użytkowników naszego serwisu". - Ogromna większość ogłoszeń jest niewiarygodna i jest konstruowana w sposób sugerujący, że oferta jest żartem - przekazała nam Paulina Rezmer.
- Sprzedający wystawiają przedmiot o niskiej wartości za kilka czy nawet kilkanaście tysięcy złotych, nadużywając w ten sposób funkcjonalności naszego serwisu i zaufanie innych użytkowników - tłumaczy przedstawicielka OLX.
W ocenie OLX "biorąc pod uwagę pierwotnie niski nakład produkcyjny lodów Ekipy i bardzo dużą popularność mamy tu do czynienia z wykorzystywaniem przez użytkowników deficytu towarów i zjawiskiem podbijania ceny, czemu chce zapobiegać".
Platforma zaznacza, że zapis o zakazie handlu papierkami po Koral Ekipie nie jest bezterminowy.
Lody Koral Ekipa, której ambasadorami marketingowymi są youtuberzy z kanału Ekipa, trafiły do sprzedaży w marcu br. Produkty momentalnie znikały ze sklepowych zamrażarek - media pisały, że pierwsza partia wyprzedała się w zaledwie jeden dzień.
- Zamówienia napływają lawinowo z całej Polski, zarówno ze strony sieci handlowych, jak i niezależnych punktów sprzedaży. Lody Ekipy sprzedają się co najmniej 300 procent lepiej niż jakiekolwiek wcześniejsze nowości produktowe w przeszło 40-sto letniej historii tej firmy. Nieprawdopodobny popyt skłonił nas do uruchomienia dodatkowej linii produkcyjnej, która pozwoli wytwarzać ok. 1 mln sztuk lodów na dobę. Nadal pracujemy również nad poprawą dostępności poprzez poszerzenie kanałów dystrybucji - mówił pod koniec kwietnia Piotr Gąsiorowski, dyrektor marketingu w firmie Koral.