Polsat to telewizja, która miała największe wpływy z reklam wśródstacji telewizyjnych w marcu br., podobnie zresztą jak rokwcześniej. Na czele kanałów tematycznych znalazł się Polsat Sport,a stacją, która zanotowała największy wzrost, zarabiając dwa i półrazy więcej niż w marcu 2007 roku, była TV Puls. Reklamodawcą numerjest Unilever Polska.
Cennikowe wpływy z reklam Polsatu w marcu br. wyniosły 277,8 mlnzł i były o 32,5 proc. wyższe niż w analogicznym miesiącu zeszłegoroku. Pozwoliło to stacji Zygmunta Solorza-Żaka utrzymać pierwsząpozycję w rankingu najlepiej zarabiających z reklamy telewizyjnej -wynika z danych firmy TNS OBOP przygotowanych dla portaluWirtualnemedia.pl (dane powstały na podstawie oficjalnych cenników,nie obejmują rabatów).
Na drugim miejscu w zestawieniu znalazła się telewizja TVN,która zanotowała przychody reklamowe na poziomie 243 mln zł (o 17,9proc. więcej niż w marcu 2007 roku).
Na trzeciej pozycji uplasowała się stacja TVP 1 z kwotą 131,8mln zł, czyli o 3 proc. niższą niż rok wcześniej.
Natomiast TVP 2 - czwarta w rankingu - odnotowała spadek wpływówz reklam z poziomu 95,3 mln zł do 96,8 mln zł.
Pierwszą piątkę kanałów w rankingu zamyka Czwórka, która w marcubr. zarobiła 33,2 mln zł, odnotowując wzrost przychodów o 71,3proc.
Na szóstym miejscu uplasował się Polsat Sport z kwotą 31,9 mlnzł. Kanał ten zyskał w marcu br. 4,5 proc. w porównaniu do marcaub. r. i był liderem wśród stacji tematycznych.
Największy relatywny wzrost przychodów reklamowych odnotowałaznajdująca się na ósmym miejscu w zestawieniu TV Puls, którejwpływy w marcu br. wyniosły 21,8 mln zł, czyli o 249,3 proc. więcejniż przed rokiem.
Zobacz tabelęZobacz tabelę
Top 20 reklamodawców
Unilever Polska, Procter and Gamble Operations Polska i L'orealPolska to firmy, które przeznaczyły najwięcej na reklamę wtelewizji w marcu br.
Reklamodawcy 2008
Reklamodawcy 2007