Polsat to telewizja, która miała największe wpływy z reklam wśródstacji telewizyjnych w I kw br. (563,6 mln zł), spychające nadrugie miejsce TVN (500 mln zł). Na czele kanałów tematycznychznalazł się Polsat Sport. Reklamodawcą numer jest Unilever Polska.
Cennikowe wpływy z reklam Polsatu w I kw. br. wyniosły 563,6 mlnzł i były o 38,2 proc. wyższe niż w analogicznym miesiącu zeszłegoroku. Pozwoliło to stacji Zygmunta Solorza-Żaka awansować napierwszą pozycję w rankingu najlepiej zarabiających z reklamytelewizyjnej - wynika z danych firmy TNS OBOP przygotowanych dlaportalu Wirtualnemedia.pl (dane powstały na podstawie oficjalnychcenników, nie obejmują rabatów).
Na drugim miejscu w zestawieniu znalazła się telewizja TVN,która zanotowała przychody reklamowe na poziomie 500 mln zł (o 8,9proc. więcej niż w I kw. 2007 roku).
Na trzeciej pozycji uplasowała się stacja TVP 1 z kwotą 315,1mln zł, czyli o 0,8 proc. niższą niż rok wcześniej.
Natomiast TVP 2 - czwarta w rankingu - odnotowała spadek wpływówz reklam z poziomu 218,1 mln zł do 209,2 mln zł.
Na czwaartym miejscu uplasował się Polsat Sport z kwotą 82,3 mlnzł. Kanał ten zyskał w I kw. br. 85,6 proc. w porównaniu do I kw.ub. r. i był liderem wśród stacji tematycznych.
Zobacz tabelęZobacz tabelę
Top 20 reklamodawców
Unilever Polska, Procter andGamble Operations Polska i Nestle Polska to firmy, któreprzeznaczyły najwięcej na reklamę w telewizji w I kw. br.