Internet2012-12-19
4

Portalowe wideo: WP i Onet dominują, słabo Gazeta.pl

Serwisy wideo Wirtualnej Polski odwiedza miesięczne ok. 3 mln realnych użytkowników, a materiały wideo na Onecie ogląda 9,5 mln unikalnych użytkowników. Należący do o2.pl Pudelek.tv zdobył już milion użytkowników, za to dość słaby start zanotował Lajk.tv.

Z danych Megapanelu PBI/Gemius przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl wynika, że wśród serwisów wideo głównych portali zdecydowanie najpopularniejsze są te należące do Wirtualnej Polski. W październiku WP.tv miała 2,72 mln real users, a ToSieWytnie.pl - 1,37 mln. Ponadto każdy użytkownik spędził w tych serwisach średnio po 16-17 minut, czyli o 5-7 minut więcej niż przeciętny odwiedzających Pudelek.tv czy Interia.tv. Łączny zasięg WP.tv i ToSieWytnie.pl, przy uwzględnieniu współodwiedzalności, w październiku br. wyniósł 3,03 mln real users, 21,2 mln odsłon i 22:29 minuty na użytkownika.

Po tym jak serwis wideo Onetu został przeniesiony z domeny Onet.tv na adres Wideo.Onet.pl, jego dane nie mogą już zostać wydzielone w Megapanelu. Wiadomo jedynie, że w październiku ub.r. Onet.tv zanotował 930 tys. real users, 2,3 mln odsłon i 9:33 minuty spędzane przez przeciętnego użytkownika, natomiast w grudniu ub.r. - już 1,48 mln real users, 5 mln odsłon i 11:47 minuty na użytkownika. Przy czym materiały z serwisu są też kontekstowo osadzane w innych działach i witrynach Onetu. W efekcie - jak wynika ze statystyk portalu - w październiku br. treści wideo oglądało w nim 9,7 mln unikalnych użytkowników (o 2,6 mln więcej niż rok wcześniej), którzy uruchomili 48,3 mln streamów, o ponad połowę więcej niż w październiku ub.r.

>>> Najpopularniejsze serwisy tematyczne w październiku 2012

Uruchomiony na początku br. Pudelek.tv (należący do o2.pl) od kilku miesięcy odwiedza już mniej więcej milion użytkowników miesięcznie, którzy wykonują ok. 5-5,5 mln odsłon. Daje to witrynie miejsce w pierwszej dziesiątce serwisów plotkarskich (zobacz szczegóły tego zestawienia).

Stosunkowo słaby start zaliczył natomiast drugi serwis wideo o2.pl - uruchomiony w połowie września Lajk.tv (przeczytaj o nim więcej). W październiku odwiedziło go jedynie 130 tys. użytkowników, którzy wykonali 335 tys. odsłon, a każdy przebywał na stronie przez nieco ponad 4 minuty. Przy czym należy zaznaczyć, że na Lajk.tv zamieszczanych jest średnio tylko 10-12 filmików dziennie, czyli znacznie mniej niż na konkurencyjnych witrynach wideo. Do o2.pl należy też Smog.pl, ale nie został on ujęty w tym zestawieniu, bo zdecydowanie przeważają na nim materiały „przeklejane” z różnych miejsc w internecie, a jedyne treści autorskie pochodzą z... Lajk.tv. 

Zobacz tabelę


Stabilną odwiedzalność na poziomie 360-400 tys. użytkowników i 1,2-1,5 mln odsłon notuje Interia.tv. Przy czym w związku z niedawnymi zwolnieniami w redakcji serwisu oraz wynikającym z tego ograniczeniem treści autorskich Interii (więcej na ten temat) można się spodziewać spadku popularności witryny.

Zupełnie natomiast nie liczy się serwis Gazeta.tv, który notuje miesięcznie poniżej 100 tys. odsłon, a w październiku br. odwiedziło go tak mało użytkowników, że nie zostało to w ogóle określone w Megapanelu. Agora nie informuje natomiast, jaką oglądalność mają materiały wideo w całych portalach Gazeta.pl i Wyborcza.pl, w których przy tekstach dodawanych jest kontekstowo wiele filmików pochodzących z Gazeta.tv.

Zobacz tabelę


Serwisy wideo portali cieszą się podobną popularnością jak czołowe serwisy VoD. Przykładowo zasięg witryn wideo WP.tv jest mniej więcej taki sam jak Ipli, Pudelek.tv - jak TVN Playera, a Interia.tv - jak TVP.pl/VoD (zobacz szczegółowe dane serwisów VoD).

Autor:tw

KOMENTARZE(4)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas