Reklama2015-12-16
3

Reklamy piwa: Grupa Żywiec i Kompania Piwowarska z największymi wydatkami, mocniej promowane Lech i Tyskie, słabiej Warka

Przez dziesięć miesięcy br. producenci piwa wydali na reklamy nieco mniej niż rok temu. Ograniczyli nakłady na wszystkie tradycyjne media oprócz magazynów. Największym marketerem niezmiennie jest Grupa Żywiec, a jej flagowe piwo Żywiec to najsilniej reklamowana marka. Z kolei Lech zanotował największy wzrost wydatków reklamowych, a Warka - największy spadek.

Tradycyjne media zarobiły na reklamach piwa w okresie od stycznia do października br. 465 mln zł, o 1,1 proc. mniej niż w tym samym czasie 2014 roku - wynika z raportu Kantar Media przygotowanego dla Wirtualnemedia.pl (obejmuje dane cennikowe netto, bez rabatów).

W tym okresie najwięcej na promocję swoich piwnych marek wydała Grupa Żywiec, która pozostała liderem reklamowym branży mimo obniżenia nakładów o 1,9 proc., do 177,6 mln zł. Mniej w promocję w mediach pozainternetowych przeznaczyli też w tym roku: Carlsberg Polska (spadek wydatków o 40,8 proc., do 69,7 mln zł) i Van Pur (mniej o 14,2 proc., 10,5 mln zł).

Wzrosły natomiast inwestycje na reklamę Kompanii Piwowarskiej i Browaru Namysłów. Pierwsza firma zwiększyła je o 30,1 proc., do 172,9 mln zł, a druga - o 12,2 proc., do 21,6 mln zł.

##NEWS http://wirtualnemedia.pl/m/artykul/orange-najwiekszym-reklamodawca-wsrod-telekomow-play-najsilniej-promowana-marka-mocno-w-gore-t-mobile-i-virgin-mobile ##

Zobacz tabelę


Najwięcej warte były w omawianym okresie reklamy piwa Żywiec - kosztowały 57,1 mln zł, o 6,8 proc. mniej niż rok temu. Ta marka obecnie prowadzi lokalną kampanię z hasłami w gwarze śląskiej, a wcześniej był reklamowany jej nowy wariant - Saison.

Nieco mniej - 53,4 mln zł - wydano na reklamy piwa Lech, przy czym było to o 38,5 proc. więcej niż rok wcześniej. Kompania Piwowarska obecnie wspiera tę markę kampanią pod hasłem „Ruszaj w ślad za Leszkiem”, w której promuje sezonowe, zimowe puszki.

##NEWS http://wirtualnemedia.pl/m/artykul/big-active-i-saga-najbardziej-reklamowanymi-markami-herbaty-w-dol-lipton ##

Na wsparcie marki Tyskie przeznaczono w tym roku 42,9 mln zł (23,1 proc. więcej niż rok temu), na reklamy Warki - 35,4 mln zł (mniej o 19,5 proc.), a na promocję Żubra - 30,2 mln zł (6,1 proc. więcej). Tyskie od kilku tygodni promowane jest w zimowej kampanii pod hasłem „Tyskiego Najlepszego!”. Z kolei Warka w jednej z ostatnich kampanii - pod hasłem „Warka przejmuje piłkę” - była reklamowana jako sponsor piłkarskiej Ligi Europy.

Zobacz tabelę


Zdecydowana większość budżetów reklamowych branży piwnej trafiła w tym roku, podobnie jak w latach poprzednich, do telewizji - było to 368,3 mln zł. To mniej o 0,3 proc. w skali roku. Mniej na reklamach piwa zarobiły też radia, gazety, outdoor i kina.

Producenci piwa ograniczyli wydatki na reklamę piwa w stacjach radiowych o 79,2 proc. (do 1,1 mln zł), w gazetach o 50,7 proc. (do 1,7 mln zł), na outdoorze o 4,3 proc. (do 65,1 mln zł), a w kinach o 2,8 proc. (do 18,6 mln zł).

W tym roku więcej reklam piwa było tylko w magazynach - browary przeznaczyły na promocję na ich łamach ponad 10 mln zł, czyli 128,3 proc. więcej niż w analogicznym okresie ub.r.

Zobacz tabelę

Autor:bg

KOMENTARZE(3)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas