Przychody reklamowe stacji radiowych w pierwszych pięciu miesiącach br. były wyższe rok do roku o 5,3 proc. Największy wzrost zanotowały TOK FM, Vox FM i Trójka.
Wydatki na reklamę radiową w okresie styczeń-maj br. wyniosły 2, 574 mld zł - wynika z raportu Kantar Media przygotowanego dla Wirtualnemedia.pl (na podstawie danych cennikowych netto, bez rabatów). To 5,3 proc. więcej w porównaniu z tym samym okresem 2016 roku.
Zdecydowanie szybciej niż cała reklama radiowa rosły wpływy z reklam radia Tok FM i Vox FM. Tok FM w tym roku zarobiło na reklamach 51,9 proc. więcej niż rok temu - 65,1 mln zł. Vox FM z kolei zwiększyło przychody o 40,3 proc. - z 42,7 do 59,9 mln zł.
Dwucyfrowy wzrost wpływów reklamowych w omawianym okresie notuje też RMF Classic. Ta rozgłośnia zwiększyła je o 13,9 proc. - do 33,2 mln zł.
Z czołówki 10 największych pod względem wpływów z reklam rozgłośni radiowych trzy w skali roku zarobiły mniej.
Najwyższy spośród nich spadek notuje Radio Zet - reklamodawcy zmniejszyli nakłady na promocję w tej stacji o 6,1 proc. - z 439,2 do 412,6 mln zł.
Liderem rynku radiowego pod względem sprzedaży czasu reklamowego niezmiennie pozostaje Radio RMF FM. Rozgłośnia w porównaniu z analogicznym okresem ub.r. zwiększyła przychody o 6,7 proc., do 775,3 mln zł.
Trzecie miejsce na podium skutecznie utrzymuje radiowa Trójka, która w tym roku zarobiła na reklamach 156,1 mln zł, czyli 4,3 proc. więcej niż rok temu.
Zobacz tabelę