Radio2017-06-29
2

Rosną wpływy reklamowe TOK FM, Vox FM i Trójki. Liderem RMF FM (Top 10)

fot. Shutterstock.comfot. Shutterstock.com

Przychody reklamowe stacji radiowych w pierwszych pięciu miesiącach br. były wyższe rok do roku o 5,3 proc. Największy wzrost zanotowały TOK FM, Vox FM i Trójka.

Wydatki na reklamę radiową w okresie styczeń-maj br. wyniosły 2, 574 mld zł - wynika z raportu Kantar Media przygotowanego dla Wirtualnemedia.pl (na podstawie danych cennikowych netto, bez rabatów). To 5,3 proc. więcej w porównaniu z tym samym okresem 2016 roku.

Zdecydowanie szybciej niż cała reklama radiowa rosły wpływy z reklam radia Tok FM i Vox FM. Tok FM w tym roku zarobiło na reklamach 51,9 proc. więcej niż rok temu - 65,1 mln zł. Vox FM z kolei zwiększyło przychody o 40,3 proc. - z 42,7 do 59,9 mln zł.

Dwucyfrowy wzrost wpływów reklamowych w omawianym okresie notuje też RMF Classic. Ta rozgłośnia zwiększyła je o 13,9 proc. - do 33,2 mln zł.

Z czołówki 10 największych pod względem wpływów z reklam rozgłośni radiowych trzy w skali roku zarobiły mniej.

Najwyższy spośród nich spadek notuje Radio Zet - reklamodawcy zmniejszyli nakłady na promocję w tej stacji o 6,1 proc. - z 439,2 do 412,6 mln zł.

Liderem rynku radiowego pod względem sprzedaży czasu reklamowego niezmiennie pozostaje Radio RMF FM. Rozgłośnia w porównaniu z analogicznym okresem ub.r. zwiększyła przychody o 6,7 proc., do 775,3 mln zł.

Trzecie miejsce na podium skutecznie utrzymuje radiowa Trójka, która w tym roku zarobiła na reklamach 156,1 mln zł, czyli 4,3 proc. więcej niż rok temu.

Zobacz tabelę

Autor:bg

KOMENTARZE(2)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas