Prasa2013-10-09
2

Ryszard Bańkowicz: Stanowcze NIE dla łączenia dziennikarstwa z reklamą (opinia)

- Dziennikarz łącząc swoją pracę z udziałem w reklamie traci to, na co pracował przez lata - swoją wiarygodność - pisze Ryszard Bańkowicz, przewodniczący Rady Etyki Mediów.

Dziennikarz nie powinien brać udziału w reklamach, kampaniach promocyjnych ani działaniach PR. Rozmawialiśmy na ten temat na ostatnim posiedzeniu Rady Etyki Mediów i nasze stanowisko jest jednoznaczne. Po prostu: nie. Dotyczy to oczywiście wszystkich mediów, nie tylko telewizji. Nawet wówczas, gdy dziennikarz uzyskuje przyzwolenie swoich szefów na takie działania, nie powinien z niego korzystać.

Jeśli dziennikarz bierze udział w reklamie lub działaniach PR, narusza - rzecz jasna - zasady etyczne swojego zawodu. Dokonuje jednak jeszcze groźniejszego występku: przeciwko sobie samemu jako dziennikarzowi. Oto telewidz, czytelnik, słuchacz widzi, lub słyszy, że dziennikarz angażuje swój autorytet i swoją twarz, by mówić to, za co płaci mu zleceniodawca reklamy.

>>> Tomasz Lis reklamuje Powerade. Dziennikarze się śmieją, Machała ogłasza „nowe czasy i reguły”

Dziennikarz traci w ten sposób to, na co pracuje przez całą karierę zawodową: wiarygodność. Już jej nie odzyska. Można poświęcić się reklamie lub PR-owi będąc dziennikarzem, ale to jednokierunkowa ulica, powrotu nie ma.

>>> Marzena Rogalska reklamuje „ceny do wzięcia” w Biedronce


Ryszard Bańkowicz, przewodniczący Rady Etyki Mediów

Autor:kl

KOMENTARZE(2)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas