Reklama2019-11-25
2

Starcom obronił budżet mediowy banków z Grupy Santander

czekaj...czekaj...

Dom mediowy Starcom, należący do Publicis Media wygrał przetarg Grupy Santander na obsługę mediową.

Agencja zajmie się planowaniem i zakupem mediów do kampanii zarówno Santander Bank Polska, jak i Santander Consumer Bank Polska (ten zajmuje się jedynie obsługą kredytów konsumenckich).

Biuro prasowe banku nie odpowiedziało na naszą prośbę o szczegóły dotyczące przetargu. Informacji tych nie komentuje też Starcom.

Media do kampanii Santander Bank Polska planował i kupował ostatnio Starcom, zaś obsługą mediową Santander Consumer Bank Polska zajmował się wcześniej Zenith (też należy do Publicis Media).

Wydatki marketingowe w dół

W trzech kwartałach br. nakłady marketingowe grupy Santander Bank Polska zmalały o 7,3 proc. do 118,6 mln zł. Sam Santander Bank Polska ma 2,46 mln aktywnych klientów bankowości elektronicznej, w tym 1,53 korzystających z bankowości mobilnej.

Wydatki marketingowe grupy kapitałowej Santander Bank Polska jeszcze mocniej zmniejszyły się w samym trzecim kwartale - o 31,3 proc., z 59,36 do 40 75 mln zł.

W sprawozdaniu finansowym zaznaczono, że ten spadek wynika z kumulacji działań reklamowych firmy w drugiej połowie ub.r., kiedy przeprowadzono rebranding z BZ WBK na Santander Bank Polska. - Koszty związane z rebrandingiem będą rozłożone na dwa lata. Bank podtrzymuje swoją politykę dywidendową - zapowiedział Michał Gajewski, prezes Santander Bank Polska. W całym ub.r. nakłady marketingowe grupy Santander Bank Polska wyniosły 189,3 mln zł, po wzroście aż o 41 proc. w skali roku.

W reklamach Santander Bank Polska dalej Łukasz Nowicki, w spotach Santander Consumer Bank Krosny zamiast Kowalczyk

W kampaniach reklamowych Santander Bank Polska od kilku lat jako narrator występuje lektor i dziennikarz Łukasz Nowicki. Pod koniec września z jego udziałem ruszyła wizerunkowa akcja pod hasłem „Bank jaki chcesz”. Natomiast w okresie letnim bank promował Konto Jakie Chcę, pokazując w reklamach płatności smartfonem i inteligentnym zegarkiem.

W sierpniu br. Santander Bank Polska rozstrzygnął przetarg na obsługę reklamową, wybrał pracującą dla niego już poprzednio agencję Red8 Advertising i FCB Bridge2Fun.

Do grupy Santander Bank Polska należy też Santander Consumer Bank, który w połowie br. zmienił koncepcję kreatywną swoich reklam. Po zakończeniu kilkuletniej współpracy z biegaczką narciarską Justyną Kowalczyk w kampanii banku, pod hasłem „Bez gadania”, pojawił się mim Ireneusz Krosny. Kreację reklam przygotowała agencja Oldboys&Freshmilk.

Autor:bg

KOMENTARZE(2)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas