Internet2013-02-22
41

Strony główne portali tracą użytkowników. Onet, WP, Interia i o2 mocno w dół

Strony główne Onetu i Interii odwiedza obecnie jedna piąta internautów mniej niż dwa lata temu,  WP.pl - jedna siódma mniej, a o2.pl - jedna czwarta mniej. Użytkowników na swojej „jedynce” zyskała tylko Gazeta.pl, która podobnie jak Interia ma też więcej odsłon.

Dane z Megapanelu PBI/Gemius opracowane przez portal Wirtualnemedia.pl pokazują, że najpopularniejszą stronę główną z portali horyzontalnych ma Onet.pl Notuje ona najwięcej użytkowników i odsłon (także mobilnych), a przeciętny internauta spędza na niej zdecydowanie najwięcej czasu. W listopadzie ub.r. stronę odwiedziło 6,95 mln real users (265 tys. więcej niż stronę główną Wirtualnej Polski), którzy wykonali 633 mln odsłon (140 mln więcej niż w przypadku WP) i 5,2 mln odsłon mobilnych (1,1 mln więcej niż na WP), a każdy korzystał z niej przez nieco ponad 2,5 godziny (o 50 minut dłużej niż w przypadku WP).

Na stronę główną obu tych portali odwiedziła ponad jedna trzecia polskich internautów. Mniej więcej co szósty wszedł na stronę główną Interii, a co dziesiąty - „jedynkę” o2.pl i Gazeta.pl. Przy czym na stronie głównej o2.pl przeciętny użytkownik spędził tylko 27 minut, czyli wielokrotnie mniej niż w przypadku pozostałych portali. Do tego zaglądał na nią w ciągu miesiąca tylko niecałe 30 razy, podczas gdy Onet zanotował ponad 90 odsłon na użytkownika, Wirtualna Polska - prawie 75, a Interia i Gazeta.pl - po ponad 60 (licząc wspólnie odsłony krajowe i mobilne).

>>> YouTube i Facebook zyskały użytkowników, w dół Google, Onet i WP

Zobacz tabelę


W ciągu roku cztery czołowe strony główne portali zanotowały spore spadki ruchu. Onet.pl stracił aż milion użytkowników (spadek o 13 proc.) i 57 mln odsłon. WP.pl miała 780 tys. real users mniej (spadek o 10 proc.), a Interia.pl - 324 tys. mniej (spadek o 9 proc.). Przy czym obie strony zanotowały po 16-17 mln odsłon więcej, na pierwszej przeciętny użytkownik spędził 9 minut więcej, a na drugiej - 5 minut więcej niż rok wcześniej. Natomiast strona główna o2.pl straciła w skali roku 347 tys. real users (to 14-procentowy spadek) i 2,4 mln odsłon.

Jako jedyna niewielki wzrost odwiedzalności zanotowała strona główna Gazeta.pl. W listopadzie ub.r. miała 72 tys. real users i 17 mln odsłon więcej (to wzrost o 4 proc. i 16 proc.), a przeciętny użytkownik korzystał z niej 25 minut dłużej.

>>> Najpopularniejsze serwisy tematyczne w grudniu 2012 roku

Zobacz tabelę


Jeszcze większe spadki stron głównych czterech portali widać przy zestawieniu listopada ub.r. z listopadem 2012 roku. Strona Onetu straciła w tym czasie 1,45 mln użytkowników (to spadek o 17 proc.) i 56 mln odsłon (8 proc.), Wirtualnej Polski - milion użytkowników (13 proc.), a Interii - 780 tys. (20 proc.). Przy czym strony WP i Interii zanotowały niewielkie wzrosty liczby odsłon i czasu spędzanego przez przeciętnego użytkownika. Za to ruch na „jedynce” o2.pl zmalał o 670 tys. real users (spadek o 24 proc.) i 9 mln odsłon (14 proc. w dół).

Zyskała tylko strona główna Gazeta.pl. W listopadzie ub.r. miała 400 tys. real users  i 28 mln odsłon (czyli odpowiednio o 25 i 30 proc.) więcej niż dwa lata wcześniej, a użytkownik korzystał z niej średnio przez 18 minut dłużej.

Zobacz tabelę


We wrześniu i październiku strona główna Onetu miała 14 proc. użytkowników mniej niż dwa lata wcześniej, a w listopadzie i grudniu - 17-19 proc. mniej. „Jedynka” Wirtualnej Polski we wrześniu i październiku notowała spadki o 10-11 proc. w skali dwóch lat, a w listopadzie i grudniu - o ok. 16 proc. W przypadku Interii spadki w każdym miesiącu wynosiły ok. 20 proc., a w przypadku o2.pl - 23-25 proc. (oprócz września, w krórym było to 18 proc.).  Natomiast Gazeta.pl zyskiwała od 18 proc. (grudzień) do 28 proc. (październik) użytkowników.

Zobacz tabelę


Strona główna Onetu w kolejnych miesiącach miał od 6 do 13 proc. mniej odsłon niż przed dwoma laty, a strona główna o2.pl - od 13 do 18 proc. mniej. WP i Interia zanotowały nieznaczne zmiany (w październiku były to 2-3-procentowe wzrosty), natomiast Gazeta.pl zyskiwała w kolejnych miesiącach od 21 do 31 proc. odsłon.

Zobacz tabelę

Autor:Tomasz Wojtas

KOMENTARZE(41)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas