Internet2013-10-01
33

Tablica.pl rekordowo popularna, Allegro.pl traci odsłony i czas

Po starcie w nowej wersji Allegro.pl notuje zdecydowanie mniej odsłon, a użytkownicy spędzają znacznie mniej czasu niż wcześniej. Za to Tablica.pl - drugi największy serwis e-commerce Grupy Allegro - po dużym wzroście osiągnął rekordową odwiedzalność.

W lipcu br. Allegro.pl odwiedziło 12,22 mln użytkowników, którzy wykonali 2,55 mld odsłon (z czego 58,6 mln to mobilne odsłony krajowe), a każdy spędził w nim średnio 2 godziny i 56 minut - wynika z danych Megapanelu PBI/Gemius opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl. W porównaniu z lipcem ub.r. serwis zyskał 1,72 mln użytkowników (to wzrost o 16,3 proc.), przy czym wynika to z wprowadzonych od kwietniowych wyników zmian w Megapanelu (przeczytaj o nich więcej) - to z marca na kwiecień skokowo zwiększyła się liczba użytkowników serwisu.

Jednocześnie Allegro.pl zanotowało w lipcu br. 1,28 mld odsłon mniej niż rok wcześniej (to spadek o 33,4 proc.), a czas spędzany w serwisie przez przeciętnego użytkownika zmalał o ok. godzinę (czyli o 25,2 proc.). Witryna zarówno w ubiegłym, jak i bieżącym roku notuje mniejszą odwiedzalność w miesiącach letnich, jednak w br. spadki są znacznie głębsze. W ub.r. Allegro miało w lipcu o 1,18 mld odsłon mniej niż w styczniu (spadek o 23,6 proc.) oraz o godzinę i 16 minut krótszy czas na użytkownika (24,3 proc. w dół), natomiast w br. zanotowało w lipcu 2,17 mld odsłon mniej niż w styczniu (spadek o 45,9 proc.) oraz 2 godziny i 29 minut mniej (45,8 proc. w dół).

>>> Najpopularniejsze serwisy tematyczne w lipcu 2013

Przypomnijmy, że w połowie lutego br. Allegro.pl zostało udostępnione w gruntownie zmienionej wersji (przeczytaj o tym więcej). W sierpniu w serwisie zakończono handel złotem i srebrem (więcej na ten temat), a z początkiem października witryna zaczyna wysyłać sprzedawcom faktury w wersji elektronicznej (więcej o tym).

>>> Allegro.pl reklamuje się jako pełne pomysłów (wideo)

- Skokowy spadek liczby odsłon jest konsekwencją zmiany sposobu ładowania list ofert przy przełączaniu pomiędzy kolejnymi stronami list z ofertami oraz podczas zmiany sposobu sortowania list ofert. Podczas wykonywania tych czynności nie przeładowuje się cały kontent strony, a jedynie lista z ofertami. W konsekwencji, takie przeładowanie strony, nie jest uznawane przez Gemiusa jako odsłona, ponieważ zgodnie z definicją odsłoną nazywamy pełne przeładowanie strony (a nie jej części). Na spadek odsłon wpływ ma również wprowadzenie warstw, dzięki którym użytkownicy mogą szybko dotrzeć do interesujących ich kategorii bez konieczności generowania pośrednich odsłon - tłumaczy Anna Tokarek z biura prasowego Grupy Allegro. - Natomiast na średni czas spędzany w serwisie przez użytkownika znaczny wpływ ma kwietniowa zmiana metodologii w badaniu Gemius Audience/Megapanel . Jak można zauważyć, w kwietniu znacząco wzrosła liczba real users większości serwisów, a biorąc pod uwagę fakt, iż wskaźnik ten znajduje się w mianowniku przy liczeniu średniego czasu na użytkownika, z pewnością przyczynia się do pomniejszenia średniego czasu na użytkownika - dodaje Tokarek.

Zobacz tabelę


Za to Tablica.pl, skupiająca się na ogłoszeniach lokalnych, zanotowała w ostatnim okresie duży wzrost odwiedzalności. Liczba użytkowników serwisu - wcześniej wynosząca od 2,7 do 3,7 mln - skokowo wzrosła z marca na kwiecień br. (w związku ze zmianami w Megapanelu). W efekcie w lipcu br. witrynę odwiedziło o 3,03 mln internautów więcej niż rok wcześniej - to wzrost o 113,3 proc.

>>> Pirat sprzedający lampę reklamuje Tablica.pl (wideo)

Z kolei liczba miesięcznych odsłon Tablica.pl systematycznie rośnie od jesieni ub.r. W lipcu br. serwis zanotował ich 751,3 mln - o 463,1 mln więcej niż w lipcu ub.r. (wzrost o 160,7 proc.), a o 153,6 mln więcej niż w styczniu br. (to 25,7 proc. w górę). Zarówno pod względem liczby odsłon, jak i użytkowników witryna zanotowała w lipcu rekordowe wyniki.

Jednocześnie po zmianach w Megapanelu Tablica.pl notuje znacznie mniejszy czas przypadający na przeciętnego użytkownika. W pierwszych trzech miesiącach br. wyniósł on po ponad dwie godziny (w marcu prawie 2,5 godziny), żeby w kolejnych miesiącach zmaleć do mniej więcej półtorej godziny. Jednak w skali roku i pod tym względem serwis zanotował wzrost - w lipcu br. przeciętny użytkownik spędził w nim o 13 minut dłużej niż w lipcu ub.r. (to 19,4 proc. w górę).

Zobacz tabelę


Dzięki ostatnim wzrostom Tablica.pl awansowała na drugie miejsce wśród serwisów Grupy Allegro, wyprzedzając porównywarkę cenową Ceneo.pl, którą w lipcu br. odwiedziło 5,46 mln internautów, o 1,33 mln więcej niż rok wcześniej (to wzrost o 32,3 proc.). Przy czym Ceneo.pl notuje zdecydowanie mniej odsłon niż Tablica.pl (w lipcu br. było to 60,2 mln, o 11,3 proc. mniej niż rok wcześniej), a przeciętny użytkownik w ostatnich miesiącach spędza na Ceneo.pl zaledwie nieco ponad minutę (wobec kilkunastu minut przed rokiem).

Autor:tw

Więcej informacji:Allegro.pl, Tablica.pl, Grupa Allegro

KOMENTARZE(33)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas