Prasa2014-12-18
0

„Tele Świat” liderem po trzech kwartałach. „Tele Max” i „Super TV” zyskały po zmianie na dwutygodniki

W pierwszych trzech kwartałach br. liderem średniej sprzedaży ogółem wśród dwutygodników telewizyjnych był „Tele Świat”. Większość tytułów zanotowało spadki sprzedaży, a najwięcej stracił „Ekran TV”. Zyskały jedynie „Tele Max” i „Super TV”, będące wcześniej tygodnikami.

Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że średnia sprzedaż ogółem magazynu „Tele Świat” (Wydawnictwo Bauer) w pierwszych trzech kwartałach 2014 roku wyniosła 351 027 egz. Była ona o 5,45 proc. mniejsza niż w analogicznym okresie 2013 roku.

>>> Zobacz Jedynki gazet i magazynów w naszym nowym serwisie

Drugie miejsce zajął także wydawany przez Bauera dwutygodnik „TV 14”. W badanym okresie osiągnął on wynik na poziomie 191 845 egz., po spadku o 5,42 proc.

Na podium uplasował się jeszcze „Telemax” (Wydawnictwo Bauer). Jego średni wynik w okresie od 31 marca (wtedy stał się dwutygodnikiem) do końca września br. wyniósł 167 492 egz., podczas gdy rok wcześniej w cyklu tygodniowym sprzedawał się w liczbie 163 762 egz. 

Natomiast czwarte miejsce zajął „Super TV” (ten sam wydawca) z wynikiem w  okresie od 7 kwietnia do końca września br. wynoszącym 149 105 egz. W pierwszych trzech kwartałach ub.r. ukazując się co tydzień magazyn ten notował sprzedaż na poziomie 144 145 egz.

„Telemax” i „Super TV” zmieniając częstotliwość wydawniczą zwiększyły do 96 stron swoją objętość (wcześniej wynosiła ona 56 stron) i zdrożały z 1,20 zł do 1,50 zł (więcej na ten temat).

Ostatnią pozycję w rankingu zajął „Ekran TV” (Press-Media) ze średnią sprzedażą ogółem w pierwszych dziewięciu miesiącach br. na poziomie 56 447 egz. Magazyn ten w skali roku zanotował największą stratę w zestawieniu wynoszącą 14,27 proc.

Zobacz tabelę

* wyniki tygodników „Tele Max” i „Super TV”

We wrześniu 2014 roku liderem średniej sprzedaży ogółem wśród tygodników telewizyjnych również był „Tele Świat”, którego wynik względem września 2013 roku zmniejszył się o 10,55 proc. do poziomu 331 111 egz. Drugie miejsce zajął magazyn „TV 14” (182 983 egz.; spadek o 2,26 proc.).

Również i w tym ujęciu najwięcej stracił „Ekran TV” - było to 20,84 proc. do 49 393 egz.

Zobacz tabelę


* wyniki tygodników „Tele Max” i „Super TV”

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.

Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

 

Autor:PP

KOMENTARZE(0)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas