Prasa2013-01-16
3

„Tele Tydzień” i „Przyjaciółka” liderami czytelnictwa

„Tele Tydzień” pozostaje liderem czytelnictwa tygodników w Polsce, ale tak jak wszystkie tytuły z czołowej dziesiątki, zanotował on spadek popularności. Z kolei na czele dwutygodników znalazła „Przyjaciółka” - wynika z najnowszej fali badania PBC.

W okresie od czerwca do listopada 2012 roku po „Tele Tydzień” (Wydawnictwo Bauer) sięgało 27,63 proc. czytelników, co oznacza spadek względem analogicznego okresu rok wcześniej o 4,06 pkt. proc.

Na drugim miejscu znalazło się „Życie na Gorąco” (Wydawnictwo Bauer), które w analizowanym okresie czytane było przez 16,96 proc. respondentów (spadek o 1,46 pkt. proc.). Jest to najpopularniejszy magazyn z segmentu pism yellow.

Na podium znalazła się także poradnikowa „Chwila dla Ciebie” (także Bauer) z wynikiem na poziomie 13,26 proc. Rok wcześniej po ten tytuł sięgało 14,40 proc. czytelników.

Czwartą pozycję zajął tygodnik z przedrukami „Angora” (Wydawnictwo Westa-Druk Mirosław Kuliś). Jego czytanie zadeklarowało 11,09 proc. pytanych, co oznacza spadek o 0,62 pkt. proc.

Najpopularniejszym tygodnikiem opinii pozostaje „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska), po który sięgało 7,68 proc. czytelników, czyli o 1,43 pkt. proc. mniej niż rok wcześniej. Dało mu to miejsce piąte w zestawieniu ogólnym.

Dwa oczka niżej znalazł się inny tygodnik opinii, czyli „Polityka” (“Polityka” Spółdzielnia Pracy), której wskaźnik czytelnictwa spadł z 6,70 proc. do 5,70 proc.

Natomiast na następnym (ósmym) miejscu uplasował się „Wprost” (AWR Wprost) - jego poziom czytelnictwa zmalał z 6,82 proc. do 5,53 proc.

Zobacz tabelę


Po najpopularniejszy dwutygodnik w okresie od czerwca do listopada ub.r., czyli poradnikową „Przyjaciółkę” (Edipresse Polska) sięgało 14,36 proc. respondentów, czyli o 1,59 pkt. proc. mniej niż rok wcześniej.

Drugie miejsce zajęła - także wydawana przez Edipresse - „Pani Domu”, która zanotowała spadek czytelnictwa z 15,74 proc. do 13,85 proc. Z kolei na ostatniej pozycji podium uplasowała się „Tina” (Wydawnictwo Bauer), której czytelnictwo spadło o 2,42 pkt. proc. i wyniosło 12,41 proc.

Tuż za podium uplasował się dwutygodnik „Naj” (Wydawnictwo Bauer), który w analizowanym okresie był czytany przez 9,81 proc. respondentów. Do czerwca br. poradnik ten był miesięcznikiem.

Zobacz tabelę


Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od czerwca do listopada 2011 roku na losowej próbie 24 285 przypadków i w okresie od czerwca do listopada 2012 roku na losowej próbie 24 037 przypadków. Ogólnopolska próba była dobierana z operatu PESEL i realizowana do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS - Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.

Autor:mk

Więcej informacji:PBC, PBC General

KOMENTARZE(3)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas