Prasa2015-11-19
0

„Tele Tydzień” i „Przyjaciółka” liderami czytelnictwa od kwietnia do września

Liderem czytelnictwa tygodników w Polsce pozostaje „Tele Tydzień”, a wśród dwutygodników na czele znajduje się „Przyjaciółka” - wynika z najnowszej fali badania PBC opracowanej przez portal Wirtualnemedia.pl.

Po „Tele Tydzień” (Wydawnictwo Bauer) w okresie od kwietnia do września 2015 roku sięgało 22,37 proc. czytelników z szerokiej grupy wiekowej od 15 do 75 lat, co oznacza spadek względem analogicznego okresu rok wcześniej o 2,24 pkt. proc. - największy w zestawieniu.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Drugie miejsce należało do tygodnika „Życie na Gorąco” (Wydawnictwo Bauer), który w analizowanym okresie czytany był przez 14,31 proc. respondentów (spadek o 0,84 pkt. proc.). Jest to najpopularniejszy magazyn z segmentu pism yellow.

Na podium znalazła się także poradnikowa „Chwila dla Ciebie” (także Bauer) z wynikiem na poziomie 11,07 proc. Rok wcześniej po ten tytuł sięgało 12 proc. czytelników.

Czwartą pozycję zajął tygodnik z przedrukami „Angora” (Wydawnictwo Westa-Druk Mirosław Kuliś). Jego czytanie w II i III kwartale br. zadeklarowało 10,69 proc. pytanych, co oznacza wzrost o 0,26 pkt. proc.

Najpopularniejszym tygodnikiem opinii pozostaje „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska), po który sięgało 7,57 proc. czytelników, czyli o 0,38 pkt. proc. więcej niż rok wcześniej. Dało mu to miejsce piąte w zestawieniu ogólnym.

Dwa oczka niżej znalazł się kolejny tygodnik opinii, czyli „Wprost” (AWR „Wprost”). Jego wskaźnik czytelnictwa spadł z 5,79 proc. do 5,01 proc.

Zobacz tabelę

W grupie 16-59 lat liderem w fali kwiecień - wrzesień 2015 również był „Tele Tydzień”, którego wynik zmniejszył się o 1,89 pkt. proc. do 22,39 proc. Na drugim miejscu uplasowało się „Życie na Gorąco” (12,73 proc.; w dół o 1,01 proc.), a podium uzupełnia „Angora”, która przed rokiem była czwarta (11,07 proc.; + 0,63 proc.).

Zobacz tabelę


Po najpopularniejszy dwutygodnik w II i III kwartale br., czyli po „Przyjaciółkę” (Edipresse Polska) sięgało 11,02 proc. respondentów, czyli o 1,55 pkt. proc. mniej, niż w analogicznym okresie rok wcześniej.

Drugie miejsce zajęła - także wydawana przez Edipresse - „Pani Domu”, która zanotowała spadek czytelnictwa z 11,21 proc. do 10,73 proc.

Na ostatniej pozycji podium utrzymała się „Tina” (Wydawnictwo Bauer). Jej czytelnictwo zmalało o 1,70 pkt. proc. (najbardziej w zestawieniu) i wyniosło 8,33 proc.

Zobacz tabelę

Natomiast wśród czytelników z grupy komercyjnej na czele znalazła się „Pani Domu”, która awansowała z miejsca drugiego. Jej wynik jednak zmniejszył się tutaj o 0,50 pkt. proc. do 10,15 proc.

Zobacz tabelę

Badanie PBC na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od kwietnia 2014 do września 2014 roku na losowej próbie 19 554 przypadków oraz od kwietnia 2015 do września 2015 roku na losowej próbie 10 037 przypadków (dane dla grupy wiekowej 16-59 lat - odpowiednio 15 536 i 7 872 przypadków). Ogólnopolska próba była dobierana z operatu PESEL i realizowana do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS - Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.
W okresie od kwietnia do maja 2015 roku badaniem PBC nie objęty został tygodnik „Takie jest Życie”, a w okresie od czerwca do września 2015 roku - dwutygodniki „Grazia” i „Takie jest Życie”.

 

Autor:mk

Więcej informacji:Tele Tydzień, Przyjaciółka, PBC

KOMENTARZE(0)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas