Internet2015-01-29
1

Wśród serwisów regionalnych przeważają tytuły prasowe i sekcje portali. Liderami lokalny Onet i Trójmiasto.pl (TOP 15)

Wśród 15 najpopularniejszych serwisów z informacjami regionalnymi i lokalnymi najwięcej jest stron dzienników Grupy Polskapresse oraz sekcji portali Onet.pl, Gazeta.pl i Naszemiasto.pl. Liderami są lokalny dział Onetu i Trójmiasto.pl. W skali roku większość witryn zanotowała spadki odwiedzalności.

Sekcję Onetu z wiadomościami regionalnymi i lokalnymi w listopadzie ub.r. odwiedziło 3,55 mln internautów (real users), którzy wykonali 35,9 mln odsłon krajowych (w tym 1,76 mln mobilnych), a każdy spędził w serwisie średnio 15 minut i 4 sekundy - wynika z danych Megapanelu PBI/Gemius opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.

Witryna jest zdecydowanym liderem pod względem liczby użytkowników, mając ich ponad trzy razy więcej niż zajmujące drugie miejsce Trójmiasto.pl. Warto jednak zaznaczyć, że w sekcji lokalnej Onetu zbierane są informacje ze wszystkich regionów Polski, podczas gdy inne portale - przede wszystkim Gazeta.pl i Naszemiasto.pl - rozdzielają poszczególne główne miasta i regiony do osobnych działów. Ponadto osobno działają serwisy (m.in. strony dzienników regionalnych wydawanych przez Grupę Polskapresse) poświęcone konkretnym aglomeracjom i regionom.

Więcej odsłon krajowych od sekcji lokalnej Onetu zanotowało Trójmiasto.pl (48,8 mln), a nieco mniej (30,5 mln) Echodnia.eu. Z kolei z serwisu TVNwarszawa.tvn24.pl każdy użytkownik korzystał w listopadzie średnio przez ponad półtorej godziny (dokładnie przez 91:27 minuty), a z Trójmiasto.pl i Echodnia.eu - przez ponad pół godziny.

Ogółem w czołowej piętnastce jest siedem serwisów dzienników regionalnych Grupy Polskapresse (Gazetawroclawska.pl, Dziennikzachodni.pl, Echodnia.eu, Pomorska.pl, Gazetakrakowska.pl, Gs24.pl, Nowiny24.pl), siedem sekcji portali Onet.pl, Gazeta.pl, TVN24.pl i Naszemiasto.pl (ten ostatni należy do Grupy Polskapresse) oraz Trójmiasto.pl.

Zobacz tabelę


Sekcja lokalna Onetu w skali roku straciła 310,2 tys. użytkowników, 16,61 mln odsłon krajowych i 23 sekundy spędzane średnio przez odwiedzającego (to spadki o 8, 31,6 i 2,5 proc.), natomiast dział warszawski Gazeta.pl - 264,2 tys. użytkowników i 2,59 mln odsłon krajowych (to 24,2 i 22,5 proc. w dół) przy minimalnym wzroście średniego czasu korzystania.

Na Trójmiasto.pl 41,4 tys. użytkowników mniej niż rok wcześniej (3,5 proc. w dół) wykonało o 1,62 mln odsłon krajowych więcej (3,4 proc. w górę), a każdy odwiedzający korzystał ze strony średnio przez 2:26 minuty krócej (6,6 proc. w dół).

Gazetawroclawska.pl zyskała w skali roku 29,3 tys. użytkowników, 2,59 mln odsłon krajowych i 1:54 minuty przypadające na przeciętnego użytkownika (to wzrosty o 3,7, 27,6 i 16,9 proc.). Natomiast Echodnia.eu mimo spadku liczby odwiedzających o 199 tys. (czyli o 20 proc.) zanotowało o 11,1 mln odsłon krajowych i 16:39 minuty na każdego odwiedzającego więcej niż rok wcześniej (to 57,2 i 109,6 proc. w górę).

W dalszej części notowania duże wzrosty osiągnęły Gazetakrakowska.pl (o 83,2 tys. użytkowników, 2,56 mln odsłon krajowych i 3:08 minuty przypadające na użytkownika), Gs24.pl (o 187,2 tys. użytkowników i 1,19 mln odsłon) oraz Nowiny24.pl (o 46,4 tys. użytkowników, 3,8 mln odsłon i 5:08 minuty na użytkownika).

Zobacz tabelę

Autor:tw

KOMENTARZE(1)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas