W I półroczu 2015 roku wszystkie pisma dla mężczyzn zanotowały spadki średniej sprzedaży ogółem, a najwięcej straciło „CKM”. Liderem zestawienia pozostał „Men’s Health”.
Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że średnia sprzedaż ogółem miesięcznika „Men’s Health” (Motor-Presse Polska) w I półroczu 2015 roku wyniosła 52 087 egz. Względem analogicznego miesiąca rok wcześniej była ona niższa o 11,03 proc.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugie miejsce zajął „Playboy” (Marquard Media Polska). Magazyn ten zanotował stratę wynoszącą 12,42 proc., co w efekcie dało mu średni wynik sprzedażowy na poziomie 35 925 egz.
Na podium uplasował się jeszcze miesięcznik „CKM” (Marquard Media Polska). Jego średnia sprzedaż ogółem w analizowanym okresie zmniejszyła się o 14,40 proc. do 25 839 egz. - jednocześnie był to największy spadek w zestawieniu.
Zaś czwarte miejsce należało do „Logo” (Agora). Jego średni wynik sprzedażowy zmalał o 4,36 proc. do 24 919 egz.
Z kolei średni wynik biznesowego miesięcznika „Forbes” (Ringier Axel Springer Polska) w I półroczu br. zmniejszył się o 0,85 proc. do poziomu 25 901 egz.
Zobacz tabelęW czerwcu 2015 roku liderem wśród pism męskich również był „Men’s Health”, którego średnia sprzedaż ogółem w porównaniu do czerwca 2014 roku zmniejszyła się o 16,15 proc. do 44 442 egz.
Drugie miejsce zajął „Playboy” (34 079 egz.; w dół o 5,20 proc.), a na podium znalazło się jeszcze „CKM” (24 956 egz.; spadek o 25,29 proc. - największy w zestawieniu).
Zobacz tabelę
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.