Reklama2018-02-05
2

Ferrero największym reklamodawcą wśród producentów czekolady, w dół Mondelez i Wawel (Top5)

fot. Shutterstock.comfot. Shutterstock.com

W 2017 roku nakłady reklamowe producentów czekolady były porównywalne do inwestycji poniesionych rok wcześniej. Najwięcej wydała firma Ferrero Polska, Storck miał najwyższą dynamikę wzrostu wydatków, a Mondelez Polska i Wawel zmniejszyły budżety na reklamy.

Producenci czekolad i innych wyrobów czekoladowych wydali w 2017 roku na reklamy w tradycyjnych mediach (bez internetu) 382,8 mln zł – wynika z analizy Wirtualnemedia.pl (bez rabatów, Kantar Media). Było to o 0,8 proc. więcej niż w 2016 roku.

Największym reklamodawcą w tej kategorii była, podobnie jak rok wcześniej, firma Ferrero Polska, właściciel m.in. marki Kinder. Na wsparcie swoich marek w mediach wydała 123,5 mln zł, czyli 4,2 proc. więcej niż rok wcześniej.

Drugą lokatę pod względem nakładów reklamowych zajęła firma Lotte Wedel z wydatkami w wysokości 92,2 mln zł, o 7,8 proc. wyższymi w porównaniu z 2016 rokiem. Na trzecim miejscu znalazła się firma Storck (właściciel m.in. marki Merci). Jej wydatki wzrosły w skali roku o 11,9 proc. - z 52,6 do 58,9 mln zł.

Kolejne miejsca w czołówce największych pod względem wydatków reklamowych producentów czekolady zajęły firmy Mondelez Polska (właściciel marki Milka) i Wawel. Obie zmniejszyły budżety reklamowe na klasyczne media. Mondelez zredukował wydatki o 1,8 proc., z 42 do 41,2 mln zł, a Wawel - o 10,5 proc., z 37,8 do 33,9 mln zł.

Wawel jesienią ub.r. zmienił identyfikację graficzną i strategię komunikacji swoich marek, ich obecne działania reklamowe są realizowane pod hasłem „Czujesz się dobrze, czynisz dobrze”.

Zobacz tabelę

Autor:bg

KOMENTARZE(2)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas