W lutym br. większość magazynów motoryzacyjnych zanotowało spadki sprzedaży ogółem, najwięcej stracił “Świat Motocykli”. Wzrostami pochwalić się mogły tylko trzy tytuły, a najwięcej z nich zyskał “Auto Świat Poradnik”.
Liderem sprzedaży wśród pism motoryzacyjnych pozostał “Motor” (Wydawnictwo Bauer), którego średnia sprzedaż ogółem w lutym 2012 roku spadła jednak o 8,48 proc. względem lutego 2011 roku i wyniosła 101 842 egz. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.
Drugi w kolejności tygodnik, czyli „Auto Świat” (Ringier Axel Springer Polska) zanotował mniejszą stratę (4,23 proc.) i jego średni wynik spadł do 92 176 egz.
Wśród miesięczników na pierwszym miejscu w dalszym ciągu znajduje się „TopGear” (Ringier Axel Springer Polska, rok temu Grupa Burda), a jego sprzedaż ogółem wzrosła o 17,29 proc. W lutym br. zanotował on wynik na poziomie 67 774 egz. Tytuł ten obecnie kosztuje jednak 6,90 zł, a rok wcześniej był tańszy o 1 zł.
Drugim najchętniej kupowanym w lutym miesięcznikiem był „Auto Świat Poradnik” (Ringier Axel Springer Polska) ze sprzedażą ogółem na poziomie 50 318 egz. Magazyn ten zanotował wzrost wyniku o 27,46 proc., największy w całym rankingu.
Z kolei największy spadek sprzedaży ogółem, wynoszący 15,96 proc., zanotował “Świat Motocykli” (Agora), zajmujący piąte miejsce wśród miesięczników. Sprzedał się on w lutym br. w liczbie 20 899 egz.
Zobacz tabelę
W lutym br. w porównaniu do stycznia br. największy wzrost sprzedaży ogółem zanotował magazyn “TopGear”. Jego wynik wzrósł o 28,01 proc. Najwięcej stracił natomiast “Automobilista” (Automobilista). Było to 17,12 proc.