Przychody z reklam stacji radiowych w jedenastu miesiącach br. były wyższe od tych w analogicznym okresie ub.r. o 24,4 proc. Szybciej niż cała reklama radiowa wzrosły w omawianym okresie wpływy z reklam VOX FM, TOK FM i Radia ZET.
W okresie od stycznia do listopada br. rozgłośnie radiowe zarobiły cennikowo na emisji reklam blisko 5 mld zł, czyli 24,4 proc. więcej niż w tym samym czasie w 2014 roku - wynika z danych Kantar Media przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl (dane cennikowe bez rabatów).
Jak zwykle największe przychody osiągnęło radio RMF FM - wyniosły blisko 1,4 mld zł, czyli 16,3 proc. więcej niż rok temu. Przy czym zdecydowanie wyższą dynamikę wpływów z reklam - większą niż cały rynek reklamy radiowej - miały w skali roku VOX FM, TOK FM i Radio ZET.
VOX FM zarobiło 41,6 proc. więcej, a TOK FM - 34,8 proc. Z kolei Radio ZET zwiększyło przychody reklamowe o 25,2 proc., do 989,6 mln zł.
Również pozostałe rozgłośnie z czołowej dziesiątki zwiększyły wpływy reklamowe. W radiowej Trójce marketerzy wydali w tym roku 22,7 proc. więcej niż przed rokiem (249,8 mln zł), a w Jedynce - 17,4 proc. więcej (140,8 mln zł). Eska Warszawa zarobiła 65,2 mln zł (wzrost o 14,4 proc.), a Złote Przeboje Warszawa - 60,2 mln zł (22 proc. więcej).
Do reklamowej czołówki stacji radiowych zakwalifikowały się w tym roku Złote Przeboje Poznań i RMF Classic, a poza nią trafiły Eska Poznań i Eska Wrocław.
Reklama | Aflofarm i Lidl więcej na reklamy - w dół Procter & Gamble, Kino Świat i Orange Polska (TOP 10) |