Prasa2013-08-16
2

„Tele Tydzień” i „Pani Domu” liderami czytelnictwa w I półroczu 2013 roku

„Tele Tydzień” pozostał liderem czytelnictwa tygodników w Polsce w I półroczu 2013 roku. Z kolei wśród dwutygodników pierwsze miejsce należało do „Pani Domu” - wynika z najnowszej fali badania PBC.

W okresie od stycznia do czerwca 2013 roku po „Tele Tydzień” (Wydawnictwo Bauer) sięgało 27,50 proc. czytelników, co oznacza spadek względem analogicznego okresu rok wcześniej o 2,70 pkt. proc.

Drugie miejsce należało do tygodnika „Życie na Gorąco” (Wydawnictwo Bauer), które w analizowanym okresie czytane było przez 17,39 proc. respondentów (wzrost o 0,84 pkt. proc.). Jest to najpopularniejszy magazyn z segmentu pism yellow.

Na podium znalazła się także poradnikowa „Chwila dla Ciebie” (także Bauer) z wynikiem na poziomie 14,31 proc. Rok wcześniej po ten tytuł sięgało 13,50 proc. czytelników.

Czwartą pozycję zajął tygodnik z przedrukami „Angora” (Wydawnictwo Westa-Druk Mirosław Kuliś). Jego czytanie zadeklarowało 11,66 proc. pytanych, co oznacza wzrost o 0,11 pkt. proc.

Najpopularniejszym tygodnikiem opinii pozostaje „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska), po który sięgało 8,47 proc. czytelników, czyli o 0,54 pkt. proc. więcej niż rok wcześniej. Dało mu to miejsce piąte w zestawieniu ogólnym.

Dwa oczka niżej znalazł się inny tygodnik opinii, czyli „Wprost” (AWR „Wprost”), którego wskaźnik czytelnictwa spadł z 6,18 proc. do 6,12 proc.

Zobacz tabelę


Po najpopularniejszy dwutygodnik w I półroczu br., czyli poradnikową „Panią Domu” (Edipresse Polska) sięgało 14,41 proc. respondentów, czyli o 0,53 pkt. proc. mniej niż rok wcześniej.

Drugie miejsce zajęła - także wydawana przez Edipresse - „Przyjaciółka”, która zanotowała spadek czytelnictwa z 14,85 proc. do 13,40 proc. Z kolei na ostatniej pozycji podium uplasowała się „Tina” (Wydawnictwo Bauer), której czytelnictwo spadło o 0,72 pkt. proc. i wyniosło 12,83 proc.

Tuż za podium uplasował się dwutygodnik „Naj” (Wydawnictwo Bauer), który w analizowanym okresie był czytany przez 11,90 proc. respondentów. Do czerwca ub.r. magazyn ten był miesięcznikiem.

Zobacz tabelę

Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od stycznia 2012 roku do czerwca 2012 roku na losowej próbie 24 151 przypadków i w okresie od stycznia 2013 roku do czerwca 2013 roku na losowej próbie 21 066 przypadków. Ogólnopolska próba była dobierana z operatu PESEL i realizowana do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS - Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.

W styczniu 2013 roku nie był badany tygodnik „Sieci”, w czerwcu br. - „Forum”, natomiast w okresie od stycznia 2013 do maja 2013 - dwutygodnik „Forum”.

Autor:pp

KOMENTARZE(2)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas