Prasa2013-10-15
0

„Tele Tydzień” liderem czytelnictwa tygodników, a „Pani Domu” - dwutygodników

Liderem czytelnictwa tygodników w Polsce w okresie od marca do sierpnia 2013 roku pozostał „Tele Tydzień”. Z kolei wśród dwutygodników na pierwsze miejsce awansowała „Pani Domu” - wynika z najnowszej fali badania PBC.

W okresie od marca do sierpnia 2013 roku po „Tele Tydzień” (Wydawnictwo Bauer) sięgało 27,01 proc. czytelników, co oznacza spadek względem analogicznego okresu rok wcześniej o 2,06 pkt. proc.

Drugie miejsce należało do tygodnika „Życie na Gorąco” (Wydawnictwo Bauer), które w analizowanym okresie czytane było przez 17,86 proc. respondentów (wzrost o 1,19 pkt. proc.). Jest to najpopularniejszy magazyn z segmentu pism yellow.

Na podium znalazła się także poradnikowa „Chwila dla Ciebie” (także Bauer) z wynikiem na poziomie 14,50 proc. Rok wcześniej po ten tytuł sięgało 13,50 proc. czytelników.

>>> Pisma plotkarskie w czołówce tygodników w Polsce

Czwartą pozycję zajął tygodnik z przedrukami „Angora” (Wydawnictwo Westa-Druk Mirosław Kuliś). Jego czytanie zadeklarowało 11,99 proc. pytanych, co oznacza wzrost o 0,71 pkt. proc.

Najpopularniejszym tygodnikiem opinii pozostaje „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska), po który sięgało 8,90 proc. czytelników, czyli o 1,34 pkt. proc. więcej niż rok wcześniej. Dało mu to miejsce piąte w zestawieniu ogólnym.

Dwa oczka niżej znalazł się inny tygodnik opinii, czyli „Wprost” (AWR „Wprost”), którego wskaźnik czytelnictwa wzrósł z 5,77 proc. do 6,27 proc.

Zobacz tabelę


Po najpopularniejszy dwutygodnik w okresie od marca do sierpnia br., czyli poradnikową „Panią Domu” (Edipresse Polska) sięgało 14,23 proc. respondentów, czyli o 0,28 pkt. proc. mniej niż rok wcześniej. W analogicznym okresie ub.r. tytuł ten był drugi.

Natomiast na drugie miejsce spadła - także wydawana przez Edipresse - „Przyjaciółka”, która zanotowała spadek czytelnictwa z 14,92 proc. do 13,05 proc. Z kolei na ostatniej pozycji podium uplasowała się „Tina” (Wydawnictwo Bauer), której czytelnictwo spadło o 0,35 pkt. proc. i wyniosło 12,61 proc.

Tuż za podium uplasował się dwutygodnik „Naj” (Wydawnictwo Bauer), który w analizowanym okresie był czytany przez 11,77 proc. respondentów (do góry o 3,60 pkt. proc.). Do czerwca ub.r. magazyn ten był miesięcznikiem.

Zobacz tabelę


Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od marca 2012 roku do sierpnia 2012 roku na losowej próbie 24 091 przypadków i w okresie od marca 2013 roku do sierpnia 2013 roku na losowej próbie 20 237 przypadków. Ogólnopolska próba była dobierana z operatu PESEL i realizowana do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS - Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.

W okresie od czerwca do sierpnia 2013 roku nie był badany tygodnik „Forum”, a w okresie od lipca do sierpnia br. - „Wprost”, natomiast w okresie od marca do maja 2013 - dwutygodnik „Forum”.

Autor:mk

KOMENTARZE(0)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas