Prasa2013-11-19
0

„Tele Tydzień” najchętniej czytanym tygodnikiem. „Pani Domu” na czele dwutygodników

W okresie od kwietnia do września 2013 roku liderem czytelnictwa tygodników w Polsce pozostał „Tele Tydzień”. Z kolei wśród dwutygodników na pierwsze miejsce awansowała „Pani Domu” - wynika z najnowszej fali badania PBC.

Po „Tele Tydzień” (Wydawnictwo Bauer) w okresie od kwietnia do września 2013 roku sięgało 26,58 proc. czytelników, co oznacza spadek względem analogicznego okresu rok wcześniej o 2,05 pkt. proc.

Drugie miejsce należało do tygodnika „Życie na Gorąco” (Wydawnictwo Bauer), który w analizowanym okresie czytany był przez 17,75 proc. respondentów (wzrost o 0,84 pkt. proc.). Jest to najpopularniejszy magazyn z segmentu pism yellow.

Na podium znalazła się także poradnikowa „Chwila dla Ciebie” (także Bauer) z wynikiem na poziomie 14,24 proc. Rok wcześniej po ten tytuł sięgało 13,31 proc. czytelników.

Czwartą pozycję zajął tygodnik z przedrukami „Angora” (Wydawnictwo Westa-Druk Mirosław Kuliś). Jego czytanie zadeklarowało 12,32 proc. pytanych, co oznacza wzrost o 1,13 pkt. proc.

Najpopularniejszym tygodnikiem opinii pozostaje „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska), po który sięgało 8,94 proc. czytelników, czyli o 1,22 pkt. proc. więcej niż rok wcześniej. Dało mu to miejsce piąte w zestawieniu ogólnym.

Dwa oczka niżej znalazł się inny tygodnik opinii, czyli „Wprost” (AWR „Wprost”), którego wskaźnik czytelnictwa wzrósł z 5,73 proc. do 6,20 proc. Tytuł ten był badany w tym roku tylko w kwietniu i maju, bo wydawca zawiesił korzystanie z badań PBC (więcej na ten temat).

Zobacz tabelę


Po najpopularniejszy dwutygodnik w okresie od kwietnia do września br., czyli poradnikową „Panią Domu” (Edipresse Polska) sięgało 13,91 proc. respondentów, czyli o 0,28 pkt. proc. mniej niż rok wcześniej. W analogicznym okresie ub.r. tytuł ten był drugi.

Natomiast na drugie miejsce spadła - także wydawana przez Edipresse - „Przyjaciółka”, która zanotowała spadek czytelnictwa z 14,69 proc. do 13,40 proc. Z kolei na ostatniej pozycji podium uplasowała się „Tina” (Wydawnictwo Bauer), której czytelnictwo spadło o 0,29 pkt. proc. i wyniosło 12,35 proc.

Tuż za podium uplasował się dwutygodnik „Naj” (Wydawnictwo Bauer), który w analizowanym okresie był czytany przez 11,49 proc. respondentów (do góry o 2,21 pkt. proc.). Do czerwca ub.r. magazyn ten był miesięcznikiem.

Zobacz tabelę


Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od kwietnia 2012 roku do września 2012 roku na losowej próbie 24 080 przypadków i w okresie od kwietnia 2013 roku do września 2013 roku na losowej próbie 20 996 przypadków. Ogólnopolska próba była dobierana z operatu PESEL i realizowana do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS - Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.
W okresie od czerwca do września 2013 roku nie był badany tygodnik „Forum”, a we wrześniu br. - „Wprost”, natomiast w okresie od kwietnia do maja 2013 - dwutygodnik „Forum”.

Autor:mk

KOMENTARZE(0)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas