„Tele Tydzień” pozostał liderem czytelnictwa tygodników w Polsce w okresie od lutego do lipca 2013 roku. Z kolei wśród dwutygodników na pierwsze miejsce awansowała „Pani Domu” - wynika z najnowszej fali badania PBC.
W okresie od lutego do lipca 2013 roku po „Tele Tydzień” (Wydawnictwo Bauer) sięgało 27,43 proc. czytelników, co oznacza spadek względem analogicznego okresu rok wcześniej o 1,99 pkt. proc.
Drugie miejsce należało do tygodnika „Życie na Gorąco” (Wydawnictwo Bauer), które w analizowanym okresie czytane było przez 17,89 proc. respondentów (wzrost o 1,43 pkt. proc.). Jest to najpopularniejszy magazyn z segmentu pism yellow.
Na podium znalazła się także poradnikowa „Chwila dla Ciebie” (także Bauer) z wynikiem na poziomie 14,41 proc. Rok wcześniej po ten tytuł sięgało 13,40 proc. czytelników.
Czwartą pozycję zajął tygodnik z przedrukami „Angora” (Wydawnictwo Westa-Druk Mirosław Kuliś). Jego czytanie zadeklarowało 11,88 proc. pytanych, co oznacza wzrost o 0,39 pkt. proc.
>>> Polacy najchętniej kupują tygodniki telewizyjne i plotkarskie (Top 69)
Najpopularniejszym tygodnikiem opinii pozostaje „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska), po który sięgało 8,61 proc. czytelników, czyli o 0,94 pkt. proc. więcej niż rok wcześniej. Dało mu to miejsce piąte w zestawieniu ogólnym.
Dwa oczka niżej znalazł się inny tygodnik opinii, czyli „Wprost” (AWR „Wprost”), którego wskaźnik czytelnictwa wzrósł z 5,93 proc. do 6,36 proc.
Zobacz tabelę
Po najpopularniejszy dwutygodnik w okresie od lutego do lipca br., czyli poradnikową „Panią Domu” (Edipresse Polska) sięgało 14,20 proc. respondentów, czyli o 0,44 pkt. proc. mniej niż rok wcześniej. W analogicznym okresie ub.r. tytuł ten był drugi.
Natomiast na drugie miejsce spadła - także wydawana przez Edipresse - „Przyjaciółka”, która zanotowała spadek czytelnictwa z 14,80 proc. do 13,33 proc. Z kolei na ostatniej pozycji podium uplasowała się „Tina” (Wydawnictwo Bauer), której czytelnictwo spadło o 0,50 pkt. proc. i wyniosło 12,74 proc.
Tuż za podium uplasował się dwutygodnik „Naj” (Wydawnictwo Bauer), który w analizowanym okresie był czytany przez 11,87 proc. respondentów. Do czerwca ub.r. magazyn ten był miesięcznikiem.
Zobacz tabelę
Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od lutego 2012 roku do lipca 2012 roku na losowej próbie 24 091 przypadków i w okresie od lutego 2013 roku do lipca 2013 roku na losowej próbie 20 537 przypadków. Ogólnopolska próba była dobierana z operatu PESEL i realizowana do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS - Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.
W okresie od czerwca do lipca 2013 roku nie był badany tygodnik „Forum”, a w lipcu br. - „Wprost”, natomiast w okresie od lutego do maja 2013 - dwutygodnik „Forum”.