612 mln zł ekwiwalentu reklamowego dla sponsorów kadry polskich piłkarzy
Zainteresowanie mundialem w Katarze i meczami kadry w tym roku przełożyło się na wymierne efekty wizerunkowe dla firm wspierających reprezentację Polski - Od marca do października tego roku publikacje medialne zapewniły wszystkim sponsorom PZPN szacunkowy ekwiwalent reklamowy AVE na poziomie 612 mln złotych.
Dołącz do dyskusji: 612 mln zł ekwiwalentu reklamowego dla sponsorów kadry polskich piłkarzy
1. Wizerunek marki to obraz marki, który tworzy się w umyśle konsumenta. Nie można go sprawdzić inaczej, niż odpytując konsumenta (czyli prowadząc badania, które wymagają interakcji z konsumentem - sondaże, zogniskowane wywiady grupowe, wywiady indywidualne etc.). Nie da się mierzyć wizerunku marki szacując ekwiwalent reklamowy, bo ta miara służy do kompletnie czegoś innego!
2. Ekwiwalent reklamowy to szacowanie wartości powierzchni w mediach uzyskanych dzięki działaniom PR, w oparciu o cenniki reklamowe. Jak powszechnie wiadomo, reklamy rzadko kiedy są sprzedawane po rzeczywistych cenach cennikowych. Więc te oszacowania są wzięte z kosmosu. No i nie mierzą wizerunku marki - jak napisałam powyżej, do tego służą inne metody.
3. Działania PR to nie jest kupowanie płatnych powierzchni reklamowych (wtedy mielibyśmy do czynienia z reklamą a nie z PR), więc nie można ich mierzyć tak, jak reklamę i traktować tak, jak reklamę.