SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Reklama, która oszczędza energię promuje Heinekena

Aby pomóc w promowaniu energii odnawialnej, globalny browar Heineken zrezygnował ze swojego zielonego znaku towarowego i zmienił kolor na czarny w nowym, emitowanym w czasie największej oglądalności spocie "An ad that saves energy" w Brazylii.

Article

45-sekundowa reklama, stworzona przez Publicis Brazil, wyświetla się w czerni przez 30 sekund - jedynie na dole ekranu przewijają się wybite białą czcionką zdania. Spot została wyprodukowany bez użycia światła i - jak twierdzi firma - „reklama zużywała o 34 proc. mniej energii” w porównaniu z normalnymi spotami.

Spot został zaprojektowany tak, aby zaskoczyć widzów, a także wzbudzić świadomość na temat Projektu Zielonej Energii browaru.

„Zaoszczędziło to wystarczająco dużo energii, aby przez kilka godzin zasilić małe miasto składające się z 57 000 mieszkańców w Brazylii” - informuje LuzIZ Consultancy, która pracowała nad projektem.

Projekt ten może być najbardziej znaczącą deprecjacją zielonego koloru w logo marki, odkąd papierosy Lucky Strike zmieniły swoje zielone opakowanie na białe i promowały je w ramach działań wojennych podczas II wojny światowej (pozornie, ponieważ kolor zielony był potrzebny do mundurów, czołgów i innego sprzętu wojskowego).

 

Dołącz do dyskusji: Reklama, która oszczędza energię promuje Heinekena

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
nyn
Jeszcze wiecej by zaoszczedzili, gdyby w ogole nie wyprodukowali reklam :]
odpowiedź