SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Nie bądź leszczem, wygraj z kleszczem!

W kwietniu i maju 2009 Media Contacts przeprowadziło dla Frontline niestandardową kampanię pod hasłem "Zabij kleszcza", docierając do ponad 15 milionów polskich internautów i generując niemal 138 milionów kontaktów z reklamą.

Opis sytuacji:
Na rynku produktów dla zwierząt panuje ostra konkurencja. Dotyczy to szczególnie preparatów do pielęgnacji i ochrony przed pchłami i kleszczami, które cechuje wysoka sezonowość. Dodatkowo, badania wykazały, iż dla właścicieli psów i kotów marka produktu nie gra roli. Tego typu preparaty są bowiem nabywane rzadko (raz lub dwa razy w roku) a nabywcy nie są lojalni wobec marki.

Wyzwanie:
Celem działań był wzrost świadomości produktów sprzedawanych pod marką Frontline (preparaty dla zwierząt domowych przeciw pchłom, kleszczom i wszołom), co pociągnęłoby za sobą wzrost sprzedaży. Dodatkowym celem było pozyskanie bazy 10 tysięcy adresów e-mail.

Pomysł:
W kampanii postawiono przede wszystkim na interakcję z marką poprzez rozrywkę, aby jak najskuteczniej zwiększyć jej świadomość w grupie docelowej. Kolejnym elementem było wywołanie pozytywnych emocji i wzbudzenie sympatii do marki, dzięki czemu miała się stać bardziej rozpoznawalna i zapamiętywana. Kluczem było wyróżnienie się, aby w momencie podejmowania decyzji, nabywcy wybierali preparaty Frontline, a nie marek konkurencyjnych.

Realizacja:
W kampanii wykorzystano zarówno media zasięgowe (portal społecznościowy Nasza-Klasa, Gazeta.pl, wyszukiwarkę Google), jak również strony niszowe, dedykowane miłośnikom psów i kotów. Specjalnie do celów kampanii uruchomiony został kanał z filmami promocyjnymi Frontline w serwisie youtube. Wykorzystano także reklamę video w Google oraz działania z zakresu mobile marketing (reklamy kierowane na telefony komórkowe). Ponadto, stworzona została gra flashowa "Zabij kleszcza" (www.zabijkleszcza.pl/gra), w której zadaniem gracza było unicestwianie pcheł i kleszczy, aby nie dostały się na sierść pupila - dla najlepszych graczy ufundowano nagrody w postaci karmy dla psów i kotów.

frontlineyoutube



frotlineonet




Rezultaty:

Kampania cieszyła się bardzo dużym zainteresowaniem i przychylnością internautów - działania reklamowe znalazły oddźwięk w postaci licznych wpisów użytkowników na blogach i forach. O wysokiej skuteczności kampanii świadczą także rekordowe wskaźniki CTR, przekraczające kilkadziesiąt razy średnią dla kampanii displayowych. Za opracowanie wszystkich kreacji odpowiedzialna była agencja 62weeks.

W wyniku działań online stronę firmową Frontline (www.zabijkleszcza.pl) odwiedziło ponad 3 miliony Internautów. Ponad 500 tysięcy zagrało w grę reklamową, a 110 tysięcy zostawiło swoje adresy e-mail dziesięciokrotnie przekroczyło pierwotny cel. Do dużego sukcesu kampanii przyczyniło się niestandardowe podejście do planowania mediów oraz nawiązanie interakcji z użytkownikami. Poza bezpośrednimi celami kampanii - czyli wzrostem świadomości marki oraz stworzeniem bazy potencjalnych klientów- udało się podwoić sprzedaż w stosunku do analogicznego okresu w roku 2008.

najnowsze wiadomości

Dołącz do dyskusji: Nie bądź leszczem, wygraj z kleszczem!

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl