SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Polska e-reklama: ARBO wyprzedza Google

W listopadzie ub.r. ARBOinteractive było największą siecią reklamową w polskim internecie. Liderujące wcześniej w tym zestawieniu Google spadło na drugie miejsce.

Serwisy Grupy ARBOinteractive w listopadzie ub.r. odwiedziło prawie 17 mln użytkowników, zapewniając im zasięg wynoszący niecałe 93 proc. Dzięki temu ARBOinteractive wyprzedziło Google, stając się największą siecią reklamową w polskim internecie. Google straciło pozycję lidera po raz pierwszy od października 2007 roku.

Ten wzrost zasięgu ARBOinteractive wynika przede wszystkim z przejęcia przez tę sieć sprzedaży reklam w serwisach z Grupy Pino.pl, które odwiedza miesięcznie ok. miliona użytkowników (więcej na ten temat).

Największe sieci reklamowe w polskim internecie
(dane Megapanel PBI/Gemius z listopada 2010)
  nazwa użytkownicy
(real users)
zasięg
1 Grupa ARBOinteractive 16 962 998 92,97%
2 Grupa Google 16 783 567 91,99%
3 sieć reklamowa ARBOnetwork 16 448 516 90,15%
4 sieć reklamowa IDMnet 15 887 855 87,08%
5 Grupa Onet.pl 13 317 518 72,99%
6 Grupa Wirtualna Polska 12 180 800 66,76%
7 Grupa nasza-klasa.pl 11 908 007 65,27%
8 Grupa Gazeta.pl 11 752 874 64,42%
9 sieć reklamowa Ad-vice 11 721 067 64,24%
10 Grupa Allegro.pl 11 603 882 63,60%
11 youtube.com 11 513 177 63,10%
12 Grupa Interia.pl 11 440 665 62,71%
13 Grupa O2.pl 10 209 094 55,96%
14 facebook.com 9 145 442 50,13%
15 sieć reklamowa BizOn media 7 833 291 42,93%

 
Jeszcze w czerwcu ub.r. to Google oferowało reklamodawcom największy zasięg w polskim internecie (zobacz całe zestawienie z tego okresu). Jednak w ciągu pięciu miesięcy serwisy giganta z Mountain View zyskały ok. 500 tys. użytkowników w naszym kraju, podczas gdy witryny Grupy ARBOinteractive – ok. 900 tys.

Z czołówki internetowych sieci reklamowych wypadł Ad.net, należący do będącej w stanie upadłości Internet Group (więcej o tej firmie). Pod koniec roku z Ad.netu odeszli zarządzający nim Maciej Mincer i Maciej Musioł, którzy objęli kierownictwo w nowej sieci reklamowej – Evolution Media Net (więcej o niej).