SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Szereg działań niestandardowych promuje nowy serial „Król” (wideo)

Canal+ rozpoczął promocję nowego serialu „Król”, na którą składają się kampania mediowa oraz działania niestandardowe: kolekcja mody answear.LAB Król, „Gazeta Królewska”, fotoalbum, specjalne materiały wideo, dokument „Moda na Króla”, mural na ścianie warszawskiej kamienicy oraz soundtrack. Produkcja zadebiutuje w piątek, 6 listopada w Canal+ Premium i usłudze „Telewizja przez internet”.

Article

Niestandardowe działania marketingowo-komunikacyjne przy serialu otworzyły cztery numery cztery numery „Gazety Królewskiej”. To nietypowy materiał promocyjny inspirowany przedwojenną prasą, przedstawiającą świat epoki „Króla”. Znalazło się w nim ponad 40 tekstów nawiązujących do serialu, a także wydarzeń historycznych, autentyczne reklamy z międzywojennej prasy czy nawet oryginalne przepisy kucharskie. Gazety dołączane są również do wysyłek, które przygotowuje firma Answear do swoich klientów. W zmodyfikowanej wersji „Gazeta Królewska” pojawia się także w piątkowych wydaniach „Gazety Wyborczej”: 30 października oraz w dniu premiery serialu, 6 listopada, a także w poniedziałkowym wydaniu „Newsweeka” 2 listopada.

Redakcyjne treści poświęcone serialowi i czasom przedwojnia można od początku października znaleźć również na stronie www.krol.wp.pl, która powstała we współpracy z Wirtualną Polską i jest agregatorem materiałów sukcesywnie publikowanych w portalach tematycznych portalu. Teksty poświęcone latom 30. dedykowane są m.in. historii Warszawy 1937 i jej mieszkańców, multikulturowości przedwojennej stolicy, tłu politycznemu i nastrojom społecznym minionych czasów ale też ich architekturze, modzie, muzyce, motoryzacji czy trendom kulturowym. Wśród niestandardowych materiałów internauci będą mogli znaleźć tu między innymi inspirowaną przedwojennymi periodykami „Gazetę Królewską” w wersji digital, czy mapę przedwojennej stolicy z zaznaczonymi fikcyjnymi i rzeczywiście istniejącymi w 1937 roku miejscami istotnymi dla fabuły.

Serial promuje kolekcja mody answear.LAB Król

Ważną częścią kampanii jest kolekcja mody answear.LAB Król, która zadebiutowała na rynku 17 września. To powstała przy współpracy z firmą Answear, pierwsza w Polsce, pełna limitowana kolekcja ubrań, inspirowana produkcją filmową. Kolekcja jest dostępna pod adresem www.krol.answear.com. Kulisy jej powstawania, od projektowania po prezentację, ale także merytoryczne spojrzenie na trendy lat 30 można zobaczyć w czteroodcinkowym mini dokumencie „Moda na Króla”, dostępnym na kanałach Canal+ Premium, Canal+ Dokument oraz w usłudze „Telewizja przez internet”. W dokumencie wystąpili m.in.: Jerzy S. Majewski, varsavianista i historyk sztuki, Emilia Czartoryska, kostiumografka serialu „Król”, autorka kolekcji Agnieszka Korsak-Pospiszyl oraz aktorka i miłośniczka mody, Ada Fijał.

Wśród niestandardowych działań CANAL+ przygotował także specjalny limitowany fotoalbum w formie giftu ze zdjęciami z planu, których autorem jest Łukasz Bąk (autor zdjęć m.in. do „Zimnej wojny”). Album zawiera także wstępy od twórców oraz artykuły wprowadzające do świata Warszawy z 1937r, w którym dzieje się akcja „Króla”.

Od września media otrzymują również specjalne przygotowane materiały wideo - wizytówki postaci, czyli krótkie klipy wideo z całą główną obsadą (21 materiałów), do których teksty dla postaci napisał sam Szczepan Twardoch. Przygotowano także specjalne wywiady oraz umonty tematyczne z wypowiedziami aktorów. Cykl udostępniania wizytówek otworzył specjalny materiał „Król: Prolog”, czyli rozmowa trzech twórców: reżysera Jana P. Matuszyńskiego, autora powieści Szczepana Twardocha i odtwórcy roli Jakuba Szapiro, Michała Żurawskiego. Na swoją premierę czeka także „Król: pierwsza scena” - ekspercki materiał nagrany z reżyserem, Janem P. Matuszyńskim, który opowiada i wyjaśnia widzom techniczne oraz artystyczne założenia sceny otwierającej serial - blisko 5 minutowego ujęcia mastershot.

Podczas festiwali OffCamera, Transatlantyk, World2Picture, tematyce serialu poświęcone były panele, pokazy, rozmowy w studiu z udziałem twórców: reżysera Jana P. Matuszyńskiego, pisarza Szczepana Twardocha, scenarzystów Łukasza M. Maciejewskiego, Dany Łukasińskiej, scenografów Katarzyny Sikory, Grzegorza Piątkowskiego, kostiumograf Emilii Czartoryskiej, montażysty Przemysława Chruścielewskiego, producentó ze strony Aurum Film Anetę Hickinbohtam i Leszka Bodzaka, dyrektor produkcji oryginalnych i koprodukcji Canal+ Anny Różalskiej, charakteryzatorki Poli Guźlińskiej, czy obsady Magdaleny Boczarskiej i Arkadiusza Jakubika.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę

„Król” pojawi się również na Warszawskim Festiwalu Filmów o Tematyce Żydowskiej Kamera Dawida, a także Międzynarodowym Festiwalu Filmowym Camerimage, na którym dostał, jako jedyny serial z Polski, nominacje w kategorii „first look” dla pilotów serialowych.

8 października w Multikinie Złote Tarasy odbył się - w reżimie sanitarnym - pokaz dwóch pierwszych odcinków „Króla”, na który przyszło ponad 100 dziennikarzy. Tydzień później media miały okazję przez dwa dni przeprowadzić około 70 wywiadów z twórcami i obsadą produkcji.

28 października na rynku pojawiła się nowa edycja książki Szczepana Twardocha z okładką serialową, którą przedstawia głównych bohaterów produkcji. Już 6 listopada premierę będzie miała także płyta ze ścieżką dźwiękową, którą skomponował Atanas Valkov (autor muzyki do serialu „Belfer”). W limitowanej ilości pojawi się ona także w postaci winylu.

Na stronie canalplus.com powstał specjalny landing page serialu - w sekcji „serial Król” można znaleźć między innymi opisy i wideo wizytówki bohaterów, wywiady przeprowadzone na planie z twórcami i obsadą, galerie zdjęć, a także specjalne produkcje jak: „Król: Prolog”, czteroodcinkowy dokument „Moda na Króla”, czy specjalny odcinek programu „Miasta Rytm: Warszawa 1937”, który w dniu premiery serialu będzie można również zobaczyć w Canal+ Premium. Treści będą sukcesywnie uzupełniane aż do premiery.

Również we współpracy z Wirtualną Polska w piątek, 13 listopada odbędzie się specjalny odcinek programu Live Ask Me Anything z Janem P. Matuszyńskim i Szczepanem Twardochem podczas którego internauci będą mogli na żywo zadawać pytania twórcom „Króla”. Audycja będzie streamowana na stronie głównej portalu, na Facebooku Wirtualnej Polski oraz Canal+ filmy i seriale. Tego samego dnia Canal+ ogłosi ważny komunikat dotyczący serialu oraz obsady.

Kampania reklamowa obejmuje działania offline i online. Promocja serialu pokrywa całe spectrum standardowych i niestandardowych rozwiązań mediowych. „Król” będzie obecny na antenie TVN i TVN24, w tv guidach i magazynach kolorowych, w rozgłośniach radiowych RMF FM oraz Grupy ZPR. Obecność na nośnikach reklamowych OOH została wzmocniona dwoma muralami przy ulicy Tamka w Warszawie oraz na budynku Warsaw Spire. Dopełnieniem kampanii offine są szeroko zasięgowe działania online.

Media zostały zaplanowane przy współpracy z Havas Media, przy wsparciu kreacji Havas Warsaw. Za organizację eventów odpowiada agencja Monday PR. Z kolei za wszystkie niestandardowe działania odpowiada dział PR i marketingu Canal+.

Serial zadebiutuje 6 listopada

„Król” to gangsterski serial, który rozgrywa się w mafijnym półświatku Warszawy lat 30. XX wieku. Akcja zaczyna się w zatłoczonej sali Kina Miejskiego, gdzie trwa pojedynek bokserski o drużynowe mistrzostwo stolicy między falangistą Andrzejem Ziembińskim a Jakubem Szapirą, którego dopinguje środowisko żydowskie. Walce przygląda się Kum Kaplica - stary bojownik PPS, socjalista i król warszawskiego półświatka.

Główną rolę w serialu, czyli postać Jakuba Szapiro, zagra Michał Żurawski. W produkcji występują również: Kacper Olszewski, Arkadiusz Jakubik, Borys Szyc, Magdalena Boczarska, Adam Bobik, Adam Ferency, Lena Góra, Barbara Jonak, Andrzej Kłak, Aleksandra Konieczna, Mikołaj Kubacki, Piotr Pacek, Marcin Pempuś, Krzysztof Pieczyński, Aleksandra Pisula, Andrzej Seweryn, Andrzej Szeremeta, Bartłomiej Topa, Masza Wągrocka, Paweł Wolak oraz Piotr Żurawski.

Twórcami koncepcji serialu są: Łukasz M. Maciejewski, Szczepan Twardoch, Jan P. Matuszyński i Leszek Bodzak. Za scenariusze poszczególnych odcinków odpowiadają natomiast Łukasz M. Maciejewski (główny scenarzysta), Dana Łukasińska oraz Szczepan Twardoch, który jest również autorem dialogów postaci i pełni funkcję konsultanta produkcji.

Za zdjęcia odpowiada Kacper Fertacz, montaż - Przemysław Chruścielewski, a za dźwięk - Jarosław Bajdowski, Marcin Kasiński oraz Kacper Habisiak. Scenografię przygotował duet Grzegorz Piątkowski i Katarzyna Sikora, kostiumy - Emilia Czartoryska, a charakteryzacja to dzieło Poli Guźlińskiej. Reżyserem castingu jest Piotr Bartuszek, kierowniczką produkcji - Dagmara Bończyk, a muzykę do serialu skomponuje Atanas Valkov.

Producentem wykonawczym serialu na zlecenie Canal+ jest Aurum Film - Leszek Bodzak i Aneta Hickinbotham.

Po dwóch sezonach „Belfra” i serialach „Kruk. Szepty słychać po zmroku”, „Nielegalni”, „Żmijowisko” oraz „Mały zgon” to kolejna oryginalna produkcja Canal+ kręcona w technologii 4K.

Premiera „Króla” planowana jest na piątek, 6 listopada 2020 roku. Tego dnia serial pojawi się w kanale Canal+ Premium oraz w nowej usłudze Canal+ „Telewizja przez internet”.

Po dwóch sezonach „Belfra” i serialach „Kruk. Szepty słychać po zmroku”, „Nielegalni”, „Żmijowisko” oraz „Mały zgon” to kolejna oryginalna produkcja Canal+ kręcona w technologii 4K.

Średni udział Canal+ w Polsce w 2019 roku wyniósł 0,18 proc.

W ub.r. firma ITI Neovision, operator Platformy Canal+, zanotowała 2,29 mld zł skonsolidowanych przychodów sprzedażowych i 88,12 mln zł zysku netto. Rebranding nc+ na Platformę Canal+ spowodował odpisanie 81 mln zł z wartości marki n. Firma swoim akcjonariuszom wypłaci 115,3 mln zł dywidendy.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Szereg działań niestandardowych promuje nowy serial „Król” (wideo)

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl