SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Tomasz Lis i Robert Jędrzejczyk szukają inwestora dla Grupy naTemat

Tomasz Lis i Robert Jędrzejczyk, właściciele Grupy naTemat, są zainteresowani współpracą strategiczną z inną firmą z branży mediów lub funduszem inwestycyjnym. Chcą przyspieszyć rozwój własnej firmy, jedną z rozważanych opcji jest sprzedaż jej akcji.

Według ustaleń serwisu Mergermarket, potwierdzonych przez „Puls Biznesu”, właściciele Grupy naTemat wysłali pytanie do koncernów medialnych i funduszy inwestycyjnych (zarówno polskich, jak i zagranicznych), czy są zainteresowane bliską, strategiczną współpracą z tą firmą. W grę wchodzi m.in. sprzedaż części akcji spółki, a także inne warianty inwestycyjne. Doradcą w tym procesie jest Haitong Bank.

Grupa naTemat należy do firmy Glob360, w której 65 proc. akcji ma Tomasz Lis, a 35 proc. - Robert Jędrzejczyk. Spółka wiosną 2012 roku uruchomiła portal naTemat.pl, a jesienią 2014 roku - serwis dla rodziców MamaDu.pl (po przejęciu bloga Anny Muchy) i serwis gospodarczy INNpoland.pl. Ponadto kupiła 80 proc. udziałów serwisu satyrycznego ASZdziennik.pl.

W 2014 roku Glob360 zanotowała 5,8 mln zł wpływów ze sprzedaży i 1,9 mln zł zysku netto, a w 2015 roku - 8,2 mln zł wpływów ze sprzedaży i 1,76 mln zł zysku netto. Według Mergermarket została wyceniona przez właścicieli na 5 mln euro.

Spore zmiany w kierownictwie firmy nastąpiły jesienią ub.r., po tym jak jej prezes Tomasz Machała, będący też dyrektorem zarządzającym i redaktorem naczelnym Grupy naTemat, przeszedł do Wirtualnej Polski. Prezesem Glob60 został wtedy Wojciech Piwocki (wiosną br. zastąpiła go na tym stanowisku Monika Bogusz-Jędrzejczyk), doradcą zarządu - Monika Bednarek, a redaktor naczelną naTemat.pl - Agata Komosa.

Robert Jędrzejczyk potwierdził „Pulsowi Biznesu”, że firma chce podjąć współpracę strategiczną z silnym partnerem, co ma pozwolić na - jak to określił - „dalsze podnoszenie poziomu czytelnictwa serwisów i rozszerzy wachlarz świadczonych usług”.

Według badania Gemius/PBI w lutym br. naTemat.pl zanotował 4,19 mln realnych użytkowników, 38,54 mln odsłon i 30:13 minuty średniego czasu korzystania przez użytkownika, Mamadu.pl - 957,6 tys. użytkowników, 3,34 mln odsłon i 2:56 minuty średniego czasu korzystania., INNpoland.pl - 794,4 tys. użytkowników, 2,74 mln odsłon i 2:54 minuty średniego czasu, a ASZdziennik.pl - 472 tys. użytkowników, 1,23 mln odsłon i 5:20 minuty średniego czasu.

Dołącz do dyskusji: Tomasz Lis i Robert Jędrzejczyk szukają inwestora dla Grupy naTemat

24 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Ewa
:D :D :D Kto sensowny za to zapłaci.
0 0
odpowiedź
User
Analityk1
Biznes bez znaczenia, pozycji, perspektyw i pomysłów, którego twarzą jest człowiek będący chodzącym ryzykiem i bombą zegarową. Ktoś reflektuje?
0 0
odpowiedź
User
Bebe
Lis zrobił ze swoich tytułów polityczne armaty propagandowe i ciążko będzie znaleźć kupca na taką ciężką artylerię, nawet wśród zaprzyjaźnionych Niemców
0 0
odpowiedź