SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Konsumenci im mniej kupują, tym są szczęśliwsi (raport)

Zaledwie cztery osoby na dziesięć uważają, że pieniądze nadają ich życiu sens, a połowa respondentów jest zdania, że byliby szczęśliwsi, gdyby konsumowali mniej - wynika z najnowszego badania przeprowadzonego globalnie przez sieć Havas.

Jak wskazuje raport 71 proc. badanych twierdzi, że ich życie byłoby lepsze, gdyby byli bogatsi. Z drugiej strony 81 proc. jest zdania, że ludzie, którzy mają obsesję na punkcie pieniędzy, nie dostrzegają prawdziwego sensu życia. 73 proc. respondentów podziwia tych, którzy mimo swojego bogactwa żyją skromnie.

Z badania wynika też, że prawie siedmiu na dziesięciu respondentów twierdzi, że gdyby byli mniej zadłużeni, ich życie byłoby lepsze. Główny powód, dla którego starają się o kredyt, to kupno domu (50 proc.), opłacenie edukacji dzieci (40 proc.), inwestycja w swoją firmę (31 proc.) i kupno samochodu (27 proc.).

Niespełna połowa ankietowanych (49 proc.) uważa, że im ciężej się pracuje, tym więcej się zarabia - czyli wierzy w przekonanie, na którym opiera się kapitalizm. 50 proc. respondentów czuje się sfrustrowanych tym, że tak długie godziny pracy wystarczają im tylko na utrzymanie.

Z badania Havasa wynika też, że konsumenci na całym świecie oczekują, że banki zaczną używać nowych technologii i będą proponować klientom bardziej spersonalizowane usługi.  59 proc. badanych chciałoby mądrzej oszczędzać, 49 proc. - żeby całymi ich finansami zajmowała się jedna organizacja, a wśród najnowocześniejszych konsumentów w próbie (prosumentów), 55 proc. chciałoby płacić za wszystko smartfonami albo używać do płatności technologii biometrycznych.

Raport „Pieniądze, Pieniądze, Pieniądze: Postawy wobec Kredytów, Konsumpcji i Kryptowalut”, oparty jest na badaniu, w którym wzięło udział 11 976 osób w wieku powyżej 18 lat na 37 rynkach na świecie (rynek Polski zostanie uwzględniony w kolejnej edycji). Badanie zostało stworzone przez Havas i przeprowadzone przez Market Probe International.

Dołącz do dyskusji: Konsumenci im mniej kupują, tym są szczęśliwsi (raport)

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl