SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

92,6 tys. nośników outdoorowych w Polsce - 8 tys. mniej niż 5 lat temu (raport)

Na koniec ub.r. w Polsce znajdowało się dokładnie 92 646 nośników reklamy zewnętrznej, to o 2,72 tys. mniej niż rok wcześniej, a 7,94 tys. mniej niż 5 lat temu.

Z danych Izby Gospodarczej Reklamy Zewnętrznej wynika, że 92 646 to całkowita liczba dostępnych na koniec roku nośników reklamy zewnętrznej, również konstrukcji nietypowych oraz wykorzystywanych wyłącznie czasowo na ścianach budynków. - Dane liczbowe nośników reklamy na koniec 2011 roku potwierdzają powstały po 2006 roku trend podziału polskiego rynku out of home między dwie kategorie: nośniki premium typu frontlight 18 m kw. oraz nośniki typu city light. Te pierwsze sytuowane są w przestrzeni okalającej ścisłe centra miast, drugie zaś zaczynają dominować w ścisłym centrum oraz kluczowych rejonach ruchu pieszego - opisuje Lech Kaczoń, prezes IGRZ. - Szczegółowe analizy sprzedaży pozwalają stwierdzić, że powierzchnie ekspozycyjne na frontlightach 18 m kw i citylightach generowały w roku 2011 blisko 60 proc. przychodów. Stąd pewność, że firmy out of home będą w najbliższym czasie inwestować właśnie w te rodzaje nośników - dodaje.

>>> 599 mln zł na reklamę zewnętrzną w 2011 roku (raport)
 

Typ nośnikaOgólna liczba nośników 31.12.2011 r.Ogólna liczba nośników 31.12.2010 r.
Standardowe 12 m²20 36721 620
Frontlight 6 x 3 m14 51314 482
Frontlight 12 x 3 m785831
Frontlight 12 x 4 m10281035
Nośniki małego formatu32 14133 483
Pozostałe nośniki585711
CLP20 26520 020
Backlight 6 x 3 m944959
Backlight 8 x 4 m526492
Backlight scroll 9 m²13211571
Pozostałe nośniki podświetlane171162
Łączna liczba nośników92 64695 366

 



W skali roku najwięcej - ok. 1,2 tys. - ubyło standardowych tablic o powierzchni 12 m kw., z których ponad 90 proc. należy do dwóch firm: Ströer i AMS. - Liczba tych nośników maleje z roku na rok: jeszcze pod koniec ubiegłego stulecia wynosiła ponad 55 tys., a dzisiaj już niewiele ponad 20 tys. - zauważa Lech Kaczoń. - Jednak spełniają swoją rolę w „powszechnych” kampaniach, ponieważ ich sieć jest dostępna dla każdego reklamodawcy i dobrze rozmieszczona w miastach i aglomeracjach. Liczba tych nośników będzie się zmniejszać, ale w najbliższych trzech latach pozostaną ważnymi na mapie out of home - ocenia.

Jeśli chodzi o citylighty, to zdaniem Kaczonia ich rozwój uzależniony jest w dużym stopniu od decyzji administracyjnych. - Sądzimy, że nadchodzi czas pozytywnych zmian w zakresie podejmowania takich decyzji, właśnie na korzyść tych nośników. Niezależnie od kontrowersyjnych, doraźnych decyzji miasta stołecznego Warszawy - podkreśla prezes IGRZ.

Ogółem zdecydowanie najwięcej nośników - dokładnie 45 837 - na koniec ub.r. miała należąca do Agory firma AMS. Ströer dysponował 18 769 nośnikami, Clear Channel Poland - 8 179, a Mini Media - 7 552. Dla takiego układu sił decydująca jest liczba nośników małego formatu.

firmatypy nośników
12 m²duży formatmały format
6x312x312x4pozostałe
AMS8 0101 6200416422 008
BC000000
BPMEDIA30829032129232
CCP221 9340021 014
CITYBOARD04 917062110
DEFI000010
EUROAWK710350000
GIGABOARD00001520
GLOBART114400250
HEADZ000000
JETLINE00031600
KONESER430000204
MM000007 552
OUTDOOR 3527630071242
RUCH000000
SCHULZ02153040
STROEER10 6335 6966625536354
SUPERSIGNS00120000
WAREXPO00000535
SUMA20 36714 5137851 02858532 141
 
firmatypy nośnikówwszystkie nośniki
citylight 1,2x1,8mscroll 9m²duży format
6x38x4pozostałe
AMS12 1625869343113845 837
BC8690000869
BPMEDIA330000763
CCP5 117008288 179
CITYBOARD0000335 572
DEFI00001718
EUROAWK00000745
GIGABOARD000480200
GLOBART120000155
HEADZ00271275
JETLINE00000316
KONESER00000247
MM000007 552
OUTDOOR 300000903
RUCH1 56300001 563
SCHULZ00006228
STROEER5097358146718 769
SUPERSIGNS00000120
WAREXPO00000535
SUMA20 2651 32194452617192 646



W 16 największych miastach i aglomeracjach znajduje się niezmiennie ok. trzy czwarte wszystkich nośników reklamy zewnętrznej. - Dominujące znaczenie na tej mapie ma osiem największych ośrodków miejskich, w których odnotowujemy pożądany dla reklamodawców potencjał nabywczy ich mieszkańców. Taka sytuacja się nie zmienia i w obecnej chwili nic nie wskazuje na to, że nastąpi jakikolwiek przełom w tym zakresie - komentuje Lech Kaczoń.
 

miasto aglomeracjatypy nośników
12 m²duży formatmały format
 6x312x312x4pozostałe
BIAŁYSTOK3021181311144
BYDGOSZCZ5472479124360
GOP21962280137106332011
KIELCE15610522063
KRAKÓW149612956555911167
LUBLIN3542299132366
ŁÓDŹ119810234560221020
OLSZTYN170102243215
OPOLE17189120121
POZNAŃ12351156447345816
RZESZÓW1179001181
SZCZECIN923764382551639
TRÓJMIASTO1488140468821081104
WARSZAWA365730732142512108447
WROCŁAW11531039544231814
ZIELONA GÓRA135691010182
SUMA152981308369073162217550
 
miasto aglomeracjanośniki tradycyjne 31.12.11wszystkie nośniki
citylight 1,2x1,8mscroll 9m²duży format
6x38x4pozostałe
BIAŁYSTOK1010700687
BYDGOSZCZ131011001321
GOP26161951254229743
KIELCE330200363
KRAKÓW30171601113737497
LUBLIN226010001209
ŁÓDŹ184169471705342
OLSZTYN00300499
OPOLE1190200505
POZNAŃ19011771183965610
RZESZÓW420700339
SZCZECIN8278131503384
TRÓJMIASTO23121841102426886
WARSZAWA443735923132810621313
WROCŁAW150496832104837
ZIELONA GÓRA180000415
SUMA19125132189851311969950


 


Zestawienie obejmuje następujące firmy (ze wszystkimi podmiotami z grupy): AMS S.A., Cityboard Media, Clear Channel Poland, Ströer Out of home Media. Raport zawiera także dane firm: euroAWK, BP Media (wraz z podmiotami z grupy), Business Consulting, Defi, Gigaboard Polska, Globart, Headz Marketing Partner, JETLine, Koneser, Mini Media, Outdoor3Miasto, Ruch S.A., Schulz Media, Supersigns, Warexpo. Informacja zawiera również ogólne dane przekazane przez Stowarzyszenie Polish Digital Signage Association.

Dołącz do dyskusji: 92,6 tys. nośników outdoorowych w Polsce - 8 tys. mniej niż 5 lat temu (raport)

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl