SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

adidas sprzedaje markę Reebok

Niemiecka firma odzieżowa adidas poinformowała we wtorek, że zdecydowała się rozpocząć formalny proces „mający na celu zbycie marki Reeboka”. To element strategii, w ramach której firma chce skupić się na własnej marce.

- Reebok i adidas będą w stanie znacznie lepiej wykorzystać swój potencjał wzrostu niezależnie od siebie” - powiedział CEO adidasa, Kasper Rorsted. - W nadchodzących miesiącach będziemy sumiennie pracować, aby zapewnić pomyślną przyszłość marce Reebok i zespołowi, który za nią stoi - dodał.

Decyzja o sprzedaży Reeboka została podjęta w ramach nowej pięcioletniej strategii, którą adidas zaprezentuje 10 marca.
Firma kupiła amerykańską markę 15 lat temu, chcąc rozszerzyć swój zasięg na rodzimym rynku głównego konkurenta, czyli Nike.

W tym czasie Reebok miał umowy dotyczące dostaw odzieży sportowej z National Basketball Association (NBA) i National Football League (NFL).

Lockdown pogorszył wyniki Reeboka

Jednak w ostatnich latach Reebok notował gorsze wyniki i tracił udziały w rynku. Obecnie stanowi zaledwie 7 proc. sprzedaży adidasa, w porównaniu z około 18 proc. w 2010 roku.

Kasper Rorsted uruchomił plan naprawczy w 2016 roku po przejęciu stanowiska dyrektora generalnego adidasa, co przywróciło Reebok do rentowności w 2018 roku i sprawiło, że współpracę z marką zaczęli celebryci tacy jak Ariana Grande i Cardi B.

Jednak przymusowe zamykanie sklepów związane z pandemią koronawirusa i niepowodzenie w wykorzystaniu wzrostu popytu na odzież sportową wpłynęło negatywnie na sprzedaż w 2020 r. Przychody Reeboka spadły rok do roku o 7 proc. w trzecim kwartale 2020 roku w porównaniu, podczas gdy wyniki sprzedażowe adidasa zmalały o 2 proc.

adidas informuje, że skoncentruje wysiłki na wzmocnieniu własnej marki na światowym rynku artykułów sportowych. - Możliwości długoterminowego wzrostu w naszej branży są bardzo atrakcyjne, szczególnie dla kultowych marek sportowych - powiedział Rorsted.

Niemiecki koncern może wydzielić Reebok jako oddzielną spółkę publiczną lub sprzedać markę. Analitycy twierdzą, że potencjalnymi nabywcami mogą być VF Corp (VFC), spółka macierzysta Vans i The North Face, która niedawno kupiła streetwearową markę Supreme za 2,1 miliarda dolarów.

Jako potencjalnych nabywców wymienia się też Authentic Brands Group (ABG) i chińskie Anta Sports. ABG posiada prawa do przedsięwzięć biznesowych koszykarza Shaquille O'Neala, który podobno powiedział w 2019 roku, że chciałby być współwłaścicielem Reeboka.

adidas, który nabył Reeboka w 2006 roku za 3,8 miliarda dolarów, w I kwartale 2021 roku ma zgłosić tę markę jako „działalność zaniechaną”.

Dołącz do dyskusji: adidas sprzedaje markę Reebok

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Apostacy
Wystarczy popatrzeć na sklepy Adidasa i ekspozycję Reeboka.
I będzie wiadomo, że to małżeństwo nie miało szansy przetrwać.
0 0
odpowiedź
User
xd
fajnie jakby jakaś polska firma kupiła, ale oni nie posiadają takiego kapitału
0 0
odpowiedź