SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Aflofarm i Unilever Polska w 2015 r. dużo więcej na reklamy - w dół Procter & Gamble Polska i Kino Świat (TOP 10)

Aflofarm Farmacja Polska, podobnie jak w latach ubiegłych, także i w 2015 roku był największym reklamodawcą w tradycyjnych mediach. Przez cały rok wydał tyle, co Orange Polska, Kino Świat i Lidl Polska łącznie.

fot. Shutterstock.com fot. Shutterstock.com

W 2015 roku wpływy reklamowe mediów tradycyjnych (bez internetu) wyniosły cennikowo ponad 30,4 mld zł (na podstawie danych cennikowych netto Kantar Media). Było to 6,7 proc. więcej niż w 2014 roku.

Pozycję największego reklamodawcy wciąż utrzymuje firma farmaceutyczna Aflofarm Farmacja Polska. W ub.r. zainwestowała w reklamę w mediach ponad 1,68 mld zł, zwiększając nakłady w skali roku o 38,5 proc.

Ciekawe, czy charakterystyczny dla Aflofarmu trend inwestowania coraz większych budżetów reklamowych w tradycyjne media (zwłaszcza w telewizji) zostanie utrzymany przez nowego dostawcę mediów tego marketera - od początku br. za strategię mediową pabianickiej spółki w telewizji odpowiada bowiem Starcom Mediavest Group, która zastąpiła w tej roli Mindshare Polska.

Nakłady reklamowe Aflofarmu wyniosły tyle, co łączne wydatki trzech kolejnych największych reklamodawców: Orange Polska, Kino Świat i Lidl Polska.

Orange zainwestował we wsparcie swojej marki w mediach pozainternetowych 605,7 mln zł (3,2 proc. mniej niż rok wcześniej). Na reklamach dystrybutora filmowego Kino Świat media zarobiły 544,8 mln zł (17,5 proc. mniej niż w 2014 roku), a na reklamach Lidl Polska - 528,9 mln zł (17,2 proc. więcej rok do roku). Orange wydawał sporo, bo wiosną ub.r. wprowadził strategię marketingową w oparciu o wytyczne centrali a jesienią - serię reklam z „Rodzinką.pl” zastąpił cykl, w którym występują różni aktorzy.

Lidl wydał w 2015 roku spośród sieci handlowych najwięcej m.in. dlatego że zmienił platformę komunikacji - w miejsce reklam z Karolem Okrasą i Pascalem Brodnickim pojawiła się Dorota Wellman z Karolem Okrasą i gośćmi.

Unilever Polska w ub.r. zwiększył wydatki reklamowe o 40,5 proc., do 413,1 mln zł. Ten marketer, podobnie jak Aflofarm, postanowił zmienić dom mediowy - teraz jego obsługą mediową zajmuje się Mindshare Polska zamiast PHD Media Direction.

Prawie o jedną trzecią więcej wydał też koncern motoryzacyjny Volkswagen Group Polska, importer samochodów takich marek jak Skoda, Volkswagen czy Audi. Jego nakłady reklamowe wyniosły 402,6 mln zł. Firma globalnie podejmuje teraz próby odrobienia wizerunkowych strat, jakie poniosła w związku z tzw. aferą spalinową. W wyjściu z kryzysu wizerunkowego ma pomóc rezygnacja z dotychczasowego sloganu reklamowego „Das Auto”.

Wydatki sieci Metro Group wzrosły z kolei w porównaniu z 2014 rokiem o 16,2 proc. - z 339,5 do 394,6 mln zł. Za to Procter & Gamble Polska zredukował budżety przeznaczone na media tradycyjne o 23,4 proc., do 381,5 mln zł, a Ferrero Polska obniżyło je o 1,7 proc., do 360,4 mln zł.

Spółka P4, operator sieci komórkowej Play, w 2015 roku wydała na reklamy 380,2 mln zł, o 3 proc. więcej niż rok wcześniej.

Najwięksi reklamodawcy w mediach pozainternetowych

(dane cennikowe Kantar Media)

WIRTUALNEMEDIA.PL

2014

2015

zmiana proc.

AFLOFARM FARMACJA POLSKA

1 213 437 298 zł

1 681 166 927 zł

38,5

ORANGE POLSKA

625 711 153 zł

605 666 972 zł

-3,2

KINO ŚWIAT

660 686 901 zł

544 772 421 zł

-17,5

LIDL POLSKA

451 417 820 zł

528 936 391 zł

17,2

UNILEVER POLSKA

293 887 832 zł

413 052 714 zł

40,5

VOLKSWAGEN GROUP POLSKA

316 549 814 zł

402 572 226 zł

27,2

METRO GROUP

339 519 481 zł

394 617 857 zł

16,2

PROCTER & GAMBLE DS POLSKA

498 211 227 zł

381 524 683 zł

-23,4

P4

369 175 636 zł

380 247 919 zł

3

FERRERO POLSKA

366 771 272 zł

360 445 928 zł

-1,7

razem

28 508 949 572 zł

30 419 806 630 zł

6,7

Dołącz do dyskusji: Aflofarm i Unilever Polska w 2015 r. dużo więcej na reklamy - w dół Procter & Gamble Polska i Kino Świat (TOP 10)

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
pavv
Czyli rozdupany, sralutany i kutaspirazole!
0 0
odpowiedź
User
pavv
Czyli rozdupany, sralutany i kutaspirazole w czołówce!
0 0
odpowiedź
User
pavv
Czyli rozdupany, sralutany i kutaspirazole w czołówce!
0 0
odpowiedź