SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Agencja FCB Bridge2fun ze spadkiem wpływów o 75 proc. 4fun Media sprzedała 51 proc. udziałów, 45 proc. kupił Rafał Baran

Firma 4fun Media za 465,5 tys. zł sprzedała 51 proc. udziałów spółek Bridge2fun Communication i Bridge2fun, działających jako agencja reklamowa FCB Bridge2fun. 45 proc. udziałów kupił ich prezes Rafał Baran. W pierwszym kwartale br. przychody sprzedażowe spółek zmalały o 75 proc.

W komunikacie giełdowym podano, że 4fun Media sprzedała 51,15 proc. udziałów Bridge2fun Communication za 460,4 tys. zł oraz 51 proc. udziałów Bridge2fun za 5,1 tys. zł. - Wartość sprzedanych udziałów została wyceniona zgodnie z ich aktualną wartością księgową - zaznaczono.

Większość zbytych udziałów obu spółek przejął ich prezes Rafał Baran: 44,96 proc. udziałów w Bridge2fun Communication i 45 proc. w Bridge2fun.

- Objęcie tak znacznych pakietów w spółkach prowadzących działalność agencji reklamowych przez ich obecnego prezesa zarządu jest dodatkowym czynnikiem motywacyjnym i pozwala na większą elastyczność w zakresie zarządzania bieżącymi kosztami obu firm. W opinii zarządu 4fun Media S.A., dokonana transakcja zwiększa szansę na przeprowadzenie spółek przez najtrudniejszy okres spowolnienia gospodarczego - skomentowano w komunikacie 4fun Media.

Rafał Baran z grupą 4fun Media jest związany od wiosny 2015 roku, kiedy został jej prezesem. Na początku 2018 roku przeszedł na stanowisko wiceprezesa, a prezesem spółki został jej większościowy akcjonariusz Ross Newens. W październiku ub.r. obaj odeszli z zarządu firmy, tak samo jak Mateusz Górecki, w związku ze zmianą struktury grupy kapitałowej, natomiast Baran i Górecki pozostali w niej na stanowiskach menedżerskich.

Spadek przychodów i rentowności wskutek epidemii

W komunikacie 4fun Media zaznaczono, że decyzja o sprzedaży większościowych pakietów udziałów Bridge2fun Communication i Bridge2fun „została poprzedzona szczegółową analizą bieżącej sytuacji finansowej spółek jak i oceną perspektyw ich rozwoju na rynku reklamowym w Polsce w kontekście pandemii koronawirusa COVID-19”. Zwrócono uwagę, że według prognoz niektórych firm badawczych wartość rynku reklamowego może zmaleć w br. nawet o 20 proc. w zależności od przyjętych scenariuszy dotyczących skutków gospodarczych pandemii).

- Ogólna sytuacja rynkowa związana z zamrożeniem budżetów na wydatki reklamowe i wprowadzeniem restrykcji administracyjnych odbiła się bardzo mocno na kondycji finansowej i operacyjnej segmentu agencji reklamowych należących do 4fun Media - przyznano.

Pion agencji reklamowych firmy, tworzony przez Bridge2fun Communication i Bridge2fun, zanotował w ub.r. spadek przychodów sprzedażowych z 10,62 do 6,83 mln zł (36 proc. w dół), kosztów z 8,86 do 6,74 mln zł oraz zysku EBITDA z 1,8 mln zł do 199,7 tys. zł. Było to związane z utratą dwóch głównych klientów: T-Mobile Polska (jego obsługę reklamową wiosną ub.r. po wygranym przetargu przejęła DDB Warszawa) oraz platformy Showmax (na początku ub.r. wycofała się z Polski).

4fun Media podała, że w zeszłym kwartale przychody jej pionu agencji reklamowych zmalały rok do roku o 75 proc., a wynik operacyjny - z 750 tys. zł zysku do 308 tys. zł straty.

- W związku z drastycznym ograniczeniem budżetów marketingowych i zawieszeniem przetargów na kampanie reklamowe, wyniki spółek prowadzących działalność w segmencie agencji reklamowych w 2020 roku są trudne do przewidzenia i to mimo znaczących oszczędności poczynionych na koniec I kwartału (m.in. nastąpiło obniżenie wynagrodzeń, zmniejszono zatrudnienie) - dodano.

4fun Media wycofała się z części inwestycji w e-commerce

W ub.r. grupa kapitałowa 4fun Media zanotowała spadek przychodów sprzedażowych o 3 proc. do 58,84 mln zł, zysku EBITDA z 3,01 do 12,2 mln zł oraz wyniku netto z 7,92 mln ł zysku do 15,28 mln zł straty. Pion e-commerce firmy przy 7,18 mln zł wpływów miał 5,47 mln zł straty EBITDA, a wpływy z reklamy telewizyjnej zmalały o 32 proc.

W drugiej połowie kwietnia 4fun Media poinformowała, że dokona odpisu w związku z utratą wartości przez jej spółki zależne: 5,7 mln zł na Program, a 2 mln zł na Cupsell. Natomiast w styczniu Screen Network zapowiedział, że dokona odpisu wartości udziałów w spółce zależnej PRN Polska o ok. 3,2 mln zł na koniec ub.r. Wynika to z faktu, że współpracę z PRN Polska zakończyła sieć hipermarketów Carrefour.

Jesienią ub.r. 4fun Media zapowiedziała, że w związku z niezadowalającymi wynikami przeprowadzi restrukturyzację segmentu e-commerce, który mocno rozbudowała poprzez serię przejęć od połowy 2018 roku. Pod koniec października zamknęła e-sklep NaImpreze.pl, a na początku marca br. zgodziła się na sprzedaż swojemu większościowemu akcjonariuszowi Epicom Limited 59,84 proc. udziałów spółki Print Logistic za 925,6 tys. zł. - Prowadzenie projektu w obecnej formie będzie generować kolejne straty oraz wymagać będzie dalszych nakładów inwestycyjnych - uzasadnił zarząd 4fun Media.

4fun Media jest notowana na rynku głównym warszawskiej giełdy. W czwartek na koniec sesji za akcję spółki płacono 4,70 zł, co daje kapitalizację wynoszącą 19,9 mln zł. Na początku marca kurs firmy poszybował w dół z 5,14 do 3,28 zł, potem nastąpił wzrost. Za to od wiosny 2018 do wiosny ub.r. za akcję 4fun Media płacono kilkanaście zł, w szczycie było to 17 zł.

Dołącz do dyskusji: Agencja FCB Bridge2fun ze spadkiem wpływów o 75 proc. 4fun Media sprzedała 51 proc. udziałów, 45 proc. kupił Rafał Baran

20 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Szary wiruje pyl
Branżowy Fenix da radę. Dał już radę spadać na 4 łapy 4 razy: Bates, Red Cell, Grey i 4fun z B2F wiec to nie jest przypadek.
odpowiedź
User
Old Grey
Baran robił 4 telcomy. Nikomu innemu się to nie udało. Robił tez kilka rebrandingow. I wychodził z różnych opresji. 10 lat w WPP tez robi swoje. Powodzenia.
odpowiedź
User
Akcjonariusz
Jak był w 4fun prezesem akcje były po 18zl....
odpowiedź