SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Akcja "The truth must not die" od PFN i INM: Duda i Morawiecki piszą w zagranicznych mediach o historii Polski

Ruszyła międzynarodowa kampania, która ma mieć charakter edukacyjny - "The truth must not die". Politycy m.in. prezydent Andrzej Duda czy premier Mateusz Morawiecki publikują artykuły w zagranicznych mediach, które mają przedstawić prawdę o Polsce.

Andrzej Duda Andrzej Duda

Kampania edukacyjna "The truth that must not die" ma być kontynuacją akcji, która była organizowana z okazji 80. rocznicy wybuchu II wojny światowej w 2019 roku. Wtedy ukazało się kilkanaście materiałów na ten temat w zagranicznych dziennikach, ukazały się także przedruki w innych mediach.

Akcję organizuje Polska Fundacja Narodowa wspólnie z Instytutem Nowych Mediów. Jak komentował dla PAP jej prezes Eryk Mistewicz z Instytutu Nowych Mediów kampania ma na celu „przekazywanie prawdy krajów, które ze sobą solidarnie współpracują, a nie reinterpretują historię zgodnie z bieżącymi potrzebami”.

Kolejna odsłona kampanii zakłada publikację w kilkunastu międzynarodowych mediach – we wtorek 21 stycznia 2020 roku ukazał się tekst autorstwa premiera Mateusza Morawieckiego o rosyjskiej narracji w sprawie II wojny światowej; a w czwartek 23 stycznia w "The Washington Post", "Die Welt" i "Le Figaro" opublikowano tekst prezydenta RP Andrzeja Dudy z okazji 75. rocznicy wyzwolenia niemieckiego nazistowskiego obozu Auschwitz-Birkenau.

Teksty będą publikowane w The Washington Post", "Die Welt" i "Le Figaro”, "Der Tagesspiegel” czy „L'Opinion". O polskiej historii napiszą historyk Roger Moorhouse, pisarz Allen Paul czy Wojciech Roszkowski.

Polska Fundacja Narodowa z niefortunnym spotem

W czwartek po południu Polska Fundacja Narodowa opublikowała w mediach społecznościowych spot, który przedstawiał Józefa Stalina i Adolfa Hitlera na czacie internetowym. Przywódca ZSRR zaproponował kanclerzowi III Rzeczy wspólną napaść na Polskę, dalej analizowali sytuację polityczną i pisali o scenariuszu II wojny światowej. Język używany przez nich miał być charakterystyczny dla młodzieżowego oraz używanego w internecie, pisali: "siema", "gratki", ale i dosadnie: "Pomogę Ci z ich wojskowymi i inteligentami, zbiorę ich w jednym miejscu i kula w łeb".

Animację na Twitterze błyskawicznie skomentowali dziennikarze, którzy w większości przypadków ją skrytykowali. Po upływie około godziny od publikacji wideo zniknęło z twitterowego profilu Polskiej Fundacji Narodowej.

Dołącz do dyskusji: Akcja "The truth must not die" od PFN i INM: Duda i Morawiecki piszą w zagranicznych mediach o historii Polski

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
AS
A moglibyśmy się dowiedzieć, ile za tę promocję zapłaciliśmy?
0 0
odpowiedź
User
Do as
Na pewno mniej niż na emeryture gersdorf i jej kliki która całe życie nie płaci złotówki składek emerytalnych a potem zgarniaja po 15 tys srebrnikow... Poza tym to świetny pomysł kampania która ma szansę dotrzeć z prawdą do wszystkich zmanipulowanych lewakow z głowami pełnymi propagandy komuchów i górali pustynnych
0 0
odpowiedź
User
Magenta
Chodzi zapewne o artykuły sponsorowane, Myślenie polityka, który sądzie, że jak zapłaci jak w kampanii wyborczej, to wszyscy mu uwierzą. Kompromitacja raczej...
0 0
odpowiedź