SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Aflofarm liderem wydatków reklamowych. Natur Produkt Zdrovit i Eur-Net z największym wzrostem po I kwartale br.

W pierwszym kwartale br. najwyższy wzrost wydatków na reklamy w mediach względem tego samego okresu roku ub. zanotowały Natur Produkt Zdrovit i Euro-Net Warszawa. Wydatki lidera, czyli Aflofarm Farmacja Polska były porównywalne do tych sprzed roku. Mniej na promocję wydał koncern motoryzacyjny Volkswagen Group Polska.

fot. Shutterstock.comfot. Shutterstock.com

Media tradycyjne (bez internetu) zarobiły w I kwartale br. na reklamach blisko 7,1 mld zł. Było to 6,8 proc. więcej w porównaniu do I kwartału 2017 roku – wynika z analizy Wirtualnemedia.pl (na podstawie danych cennikowych Kantar Media, bez rabatów).

Największym reklamodawcą pozostaje niezmiennie firma farmaceutyczna Aflofarm Farmacja Polska z wydatkami w kwocie 573,3 mln zł. Dynamika inwestycji w reklamę tej firmy mocno wyhamowała, bo tegoroczne wydatki są niemal porównywalne do tych sprzed roku.

Drugie miejsce na reklamowym podium zajmuje Lidl Polska, który zainwestował w mediach 168,2 mln zł, czyli 14,4 proc. więcej niż przed rokiem.

Trzecia lokata należy z kolei do Natur Produkt Zdrovit z wydatkami w wysokości 159,8 mln zł -  o 62,6 proc. większymi niż w I kwartale ub.r.

Spośród pozostałych z czołówki tych największych na polskim rynku znaczny wzrost nakładów na reklamę notuje również Euro-Net Warszawa. Ta firma zwiększyła je w skali roku o 50,3 proc. - z 65,6 do 98,6 mln zł.

O 24,4 proc. wzrosły rok do roku wydatki firmy Terg (do 125,2 mln zł) i o 23,5 proc. - wydatki firmy Metro Group (do 94,6 mln zł).

10,4 proc. więcej zarobiły media na reklamach USP Zdrowie (144,2 mln zł) i 9 proc. więcej na reklamach Orange Polska (89,7 mln zł). Z kolei Ferrero Polska zwiększyło inwestycje na promocje swoich marek o 2,3 proc. - z 98,9 do 101,2 mln zł.

Jedyną formą z grona 10 największych reklamodawców, która w porównaniu do I kwartału ub.r. zmniejszyła wydatki reklamowe jest Volkswagen Group Polska (importer samochodów Skoda, Audi, Volkswagen). Zredukowała je o 8,7 proc. - z 102,4 do 93,5 mln zł.

Top 10 reklamodawców mediów tradycyjnych

(cennikowo, bez autopromocji, rabatów, dane Kantar Media)

WIRTUALNEMEDIA.PL

I-III 2017

I-III 2018

zmiana proc.

AFLOFARM FARMACJA POLSKA

573 102 165 zł

573 329 042 zł

0,04

LIDL

146 992 058 zł

168 190 608 zł

14,4

NATUR PRODUKT ZDROVIT

98 290 679 zł

159 833 196 zł

62,6

USP ZDROWIE

130 577 356 zł

144 168 304 zł

10,4

TERG

100 653 826 zł

125 224 659 zł

24,4

FERRERO POLSKA

98 916 042 zł

101 181 020 zł

2,3

EURO-NET WARSZAWA

65 627 877 zł

98 614 460 zł

50,3

METRO GROUP

76 565 214 zł

94 578 088 zł

23,5

VOLKSWAGEN GROUP POLSKA

102 395 312 zł

93 534 369 zł

-8,7

ORANGE POLSKA

82 220 354 zł

89 651 134 zł

9

Razem

6 631 304 988 zł

7 081 781 515 zł

6,8

Dołącz do dyskusji: Aflofarm liderem wydatków reklamowych. Natur Produkt Zdrovit i Eur-Net z największym wzrostem po I kwartale br.

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Kuka
A gdzie Kino Świat?
odpowiedź