SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

UOKiK każe Compensie zwrócić klientom składki podwyższone bez ich zgody

Firma ubezpieczeniowa Compensa aktywowała dodatkowo płatne usługi klientom, którzy nie przekazali, że nie chcą z nich korzystać. Na mocy decyzji prezesa UOKiK ma zwrócić konsumentom podwyższone opłaty.

Tomasz Chróstny, prezes UOKiK Tomasz Chróstny, prezes UOKiK

W komunikacie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów opisano, że w rocznicę wykupienia ubezpieczenia Compensa TUnŻ wysyłała klientom ofertę rozszerzenie zakresu ochrony (np. o pobyt w szpitalu w następstwie nieszczęśliwego wypadku) w zamian za wyższą składkę.

Spółka wymagała, aby osoby niezainteresowane dodatkową polisą zawiadomiły ją o tym. Konsumenci, którzy tego nie zrobili, a opłacali później składkę w dotychczasowej wysokości, dostawali od firmy informacje o niedopłacie i wezwania do uiszczenia brakującej kwoty.

Zwrot podwyższonej składki dla klientów Compensy

- Tak ważne zmiany w umowie ubezpieczeniowej, jak rozszerzenie jej zakresu i podniesienie wysokości składki, wymagają wyraźnej zgody konsumenta. W żadnym wypadku nie można za nią uznać braku reakcji na pismo. Przedsiębiorca nie może obarczać konsumenta koniecznością podejmowania działań w sprawie oferty, którą ten nie jest zainteresowany - podkreślił Tomasz Chróstny, prezes UOKiK.

Urząd nakazał Compensie zaniechać zakwestionowanych działań i usunąć ich skutki, czyli zwrócić klientom dodatkowe koszty poszerzonej polisy. Każdy klient, którego umowę zmieniono bez jego wyraźnej zgody i musiał płacić więcej, może złożyć wniosek o anulowanie zmian. Spółka zwróci mu równowartość pobranych składek za dodatkową ochronę albo zaliczy je na poczet kolejnych płatności.

Wnioskować o zwrot mogą zarówno obecni, jak i byli klienci Compensy. Na firmę UOKiK nie nałożył natomiast kary finansowej.

Dołącz do dyskusji: UOKiK każe Compensie zwrócić klientom składki podwyższone bez ich zgody

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl