SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

E-sklep wymagał zwrotu zakupu wraz z reklamacją. Przegrał w sądzie z UOKiK

Sklep internetowy Bonprix po rozpoczęciu postępowania przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wycofał z regulaminu wymóg, żeby klient wraz z reklamacją zwracał od razu kupiony produkt. Teraz, po wyroku sądu drugiej instancji, platforma musi przez trzy miesiące informować o decyzji regulatora na swojej stronie głównej.

Orzeczenie sądu apelacyjnego dotyczy decyzji prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wynikającego z postępowania rozpoczętego wiosną 2018 roku. Regulator zakwestionował kilka zapisów z regulaminu sklepu internetowego Bonprix, m.in. te stanowiące że „w przypadku uznania roszczeń za zasadne, bonprix zwraca reklamującemu również poniesione koszty dostarczenia w równowartości najtańszej oferowanej przez bonprix opcji dostawy” oraz „Towar wadliwy wraz z reklamacją należy odesłać pod adres bonprix sp. z o.o. skr. Poczt. 2020, 90-959 Łódź załączając opis wady oraz dane umożliwiające identyfikację klienta”.

Bonprix po sygnale od UOKiK zmienił zasady w sprawie reklamacji, zaznaczając, że „oświadczenie reklamacyjne może być przekazane do bonprix w dowolnej formie, przy czym przesłanie go wraz z reklamowanym towarem może przyspieszyć proces rozpatrzenia reklamacji”.

Natomiast jeśli chodzi o zwrot kosztów wysyłki, stwierdzono: „W przypadku uznania roszczeń za zasadne bonprix zwraca reklamującemu również poniesione koszty dostarczenia reklamowanego towaru na podstawie przedłożonego przez reklamującego dowodu ich poniesienia, a w przypadku nie przedłożenia takiego dowodu, w równowartości najtańszej oferowanej przez bonprix opcji dostaw”.

Ponieważ regulamin został odpowiednio zmodyfikowany, prezes UOKiK nie nałożył na Bonprix grzywny pieniężnej, tylko nakazał publikację przez trzy miesiące u góry strony głównej linka do jego decyzji w tej sprawie.

Spółka odwołała się jednak od tej decyzji. Wiosną ub.r. Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, działający jako sąd pierwszej instancji, oddalił jej apelację, natomiast w pierwszej połowie lipca taką samą decyzję podjął sąd apelacyjny.

Dołącz do dyskusji: E-sklep wymagał zwrotu zakupu wraz z reklamacją. Przegrał w sądzie z UOKiK

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Ola
To jest ciekawe, bo w ś.p. Orsayu trafiłąm na ten sam problem z reklamacją i wtedy rzecznik praw konsumenta przyznał rację Orsayowi.
6 4
odpowiedź
User
Dario
Ciekawe jak UOKIK odniósłby się do tego że BonPrix nie zwraca kosztów wysylki zwrótów?
2 0
odpowiedź
User
Kiop
To ciekawe, ponieważ kiedy reklamowałam w tym sklepie odzież przed decyzją UOKiK zawsze dołączałam pismo reklamacyjne do reklamowanego towaru. Za każdym razem po 14 dniach upominałam się o kontakt ze sklepem bo milczał... I wtedy otrzymywałam info, żeby emailowo przesłać pismo eklamacyjne.
0 0
odpowiedź