SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Effie 2010: sukces PanMedia Western i Ogilvy, bez Grand Prix

W tegorocznym konkursie Effie Awards nie przyznano Grand Prix. Agencją roku została Ogilvy, a domem mediowym roku - PanMedia Western.

Podczas uroczystej gali finałowej tegorocznego konkursu Effie Awards przyznano 26 nagród: 10 Brązowych Effie, 13 Srebrnych Effie i 3 Złote Effie. Przypomnijmy, że nominacje otrzymały 42 projekty (więcej na ten temat).

Złote Effie zdobyły kampanie „Twarde dowody” karmy dla psów Pedigree, „Taki duży a taki internetowy” ING Banku Śląskiego oraz „Kumpel z przeszłości – 1944 live”. Ta ostatnia akcja jako jedyna otrzymała dwie nagrody: wspomniane złoto w kategorii „Media Idea” oraz srebro w kategorii „Pro Bono”. Z kolei trzy wyróżnienia przyznano kampaniom usług ING Banku Śląskiego – w kategorii „Finanse” i „Longterm”.

Jury pod przewodnictwem Macieja Wituckiego, prezesa Grupy TP, nie wyróżniło natomiast żadnego ze zgłoszonych projektów nagrodą Grand Prix. Po podliczeniu punktów za wyróżnienia w poszczególnych kategoriach tytuł Agencji Roku przyznano Ogilvy, a miano Domu Mediowego Roku otrzymał PanMedia Western.

Lista nagrodzonych w Effie Awards 2010
Legenda: żółte tło = Złota Effie, szare tło = Srebrna Effie, brązowe tło = Złota Effie
Kategoria - Żywność
Tytuł kampanii Produkt Agencja Dom Mediowy Klient
Miłosne Graffiti I love Milka, Praliny czekoladowe Ogilvy Starcom  Kraft Foods Polska
Grubo ciachane Star Chips, chipsy Ogilvy Media Direction OMD  Frito Lay Poland
Emo paczki Prince Polo, wafel w czekoladzie Ogilvy   Kraft Foods Polska
Kategoria - Napoje
Tytuł kampanii Produkt AR DM Klient
2-fazowa komunikacja sezonu 2009 Tiger, napój energetyczny Testardo Gram  Equinox Polska FoodCare
Za Fortuną stoją same owoce Fortuna Soki 100%, bez dosypywania cukru Red8 Communications Group MediaCom Warszawa Agros Nova
Kategoria - Artykuły nieżywnościowe
Tytuł kampanii Produkt AR DM Klient
Launch gry Sims 3 Sims 3, gra komputerowa Maxus   Electronic Arts Polska
Nivea Deo Silver Protect Dezodorant Draft FCB+Ad Fabrika MEC Nivea Polska
Twarde dowody Pedigree, karma dla psów TBWA  MediaCom Warszawa Mars Polska
Kategoria - Leki
Tytuł kampanii Produkt AR DM Klient
Dla niepokonanych Ibuprom, lek OTC Red8 Communications Group Starcom  US Pharmacia
Kategoria - Media
Tytuł kampanii Produkt AR DM Klient
Gdzie są emocje Cyfra+ Ogilvy  MPG  Canal+ Cyfrowy
Kategoria - Retail
Tytuł kampanii Produkt AR DM Klient
Stop Cafe Sieć punktów gastronomicznych na stacjach paliw Mather Communications    PKN Orlen
Kategoria - Pro Bono
Tytuł kampanii Produkt AR DM Klient
Kumpel z Przeszłości - 1944 live 65. rocznica wybuchu Powstania Warszawskiego San Markos
  Urząd Miasta Stołecznego Warszawy, Biuro Promocji Miasta
Kategoria - Kampanie dotyczące edukacji społecznej, kampanie CSR
Tytuł kampanii Produkt AR DM Klient
Użyj wyobraźni Bezpieczeństwo w ruchu drogowym BBDO
Warszawa 
  Biuro Ruchu Drogowego Komendy Głównej Policji
Kategoria - Promocja Miejsc i Wydarzeń
Tytuł kampanii Produkt AR DM Klient
Przymierz Się Program Operacyjny, Rozwój Polski Wschodniej Young&Rubicam Poland    Ministerstwo Rozwoju Regionalnego
Pozytywnie nakręceni polecają. Śląskie. Pozytywna energia. Województwo Śląskie Grupa Eskadra   Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego 
Kategoria - Finanse
Tytuł kampanii Produkt AR DM Klient
PZU OC Przeprosiny Ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej kierowcy Leo Burnett  Starlink PZU
Jestem internetowy Konto internetowe Direct Brain  PanMedia Western ING Bank Śląski
Zmiana Konto internetowe Direct Brain  PanMedia Western ING Bank Śląski
Kategoria - Telekomunikacja
Tytuł kampanii Produkt AR DM Klient
Hipnoza Szerokopasmowy Internet stacjonarny Brasil  ZenithOptimedia Group Netia
Muzeum Play MNP, przenoszenie numeru Change
Integrated 
ZenithOptimedia Group P4
Orange dla Firm "E-mail w telefonie" Usługa e-mail w telefonie Euro
RSCG Poland
MEC PTK Centertel 
Kategoria - Środki Trwałe
Tytuł kampanii Produkt AR DM Klient
Noc cudów Fiat Leo Burnett Maxus  Fiat Auto Poland
Kategoria - Longerm
Tytuł kampanii Produkt AR DM Klient
Theraflu Theraflu Saatchi & Saatchi Poland MEC Novartis Poland 
Pragnienie nie ma szans Sprite Ogilvy  Starcom, Ogilvy Interactive Coca-Cola Poland Services 
Taki duży a taki internetowy ING Bank Śląski Brain  PanMedia Western  ING Bank Śląski
Kategoria - Launch
Tytuł kampanii Produkt AR DM Klient
Garnier Mineral Dezodorant Publicis  ZenithOptimedia Group L'Oreal Polska 
Kategoria - Media Idea
Tytuł kampanii Produkt AR DM Klient
Kumpel z Przeszłości - 1944 live 65. rocznica wybuchu Powstania Warszawskiego San Markos
Agencja Reklamowa 
  Urząd Miasta Stołecznego Warszawy, Biuro Promocji Miasta


 EFFIE Awards to jeden z najważniejszych na świecie konkursów marketingowych. Po raz pierwszy został zorganizowany w 1968 r. w Nowym Jorku przez Amerykańskie Stowarzyszenie Marketingu a obecnie realizowany w 38 krajach świata. Jest to konkurs, który nagradza efekty rynkowe kampanii reklamowych, a nie wybitne pomysły kreatywne.

W Polsce organizatorem konkursu jest Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR.

Dołącz do dyskusji: Effie 2010: sukces PanMedia Western i Ogilvy, bez Grand Prix

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
mpg
gratulacje dla szefostwa..... ;)
20 12
odpowiedź
User
konkurencja
Zastanawia mnie, jak to możliwe, że w konkursie tej rangi - przewodniczącym jury w kategorii FINANSE jest ex-szef marketingu ING, członkiem tegoż jury jest obecna szefowa marketingu ING ... i cóż za niespodzianka - ING zgarnia 3 nagrody w konkursie.... a pan Jędrkowiak (ponoć były szef marketingu ING) wychodzi na scene (jako juror czy były-szef??) odebrać te nagrody?! Czy tylko ja tu widzę jakiś dysonans?!
20 12
odpowiedź