SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Eurocash coraz bardziej internetowy. Wpływy Frisco.pl wzrosły o 60 proc., ubyło saloników Inmedio

Internetowy supermarket Fisco.pl, przejęty przez Eurocash, w całym roku osiągnął wzrost przychodów o ok. 60 proc. Natomiast sprzedaż w należących do Eurocashu salonikach prasowych Inmedio zmalała o 7,3 proc., a ich liczba - z 450 do 431.

Grupa Eurocash pakiet 55,6 proc. akcji Frisco.pl kupiła od funduszy MCI.PrivateVentures FIZ i Helix Ventures FIZ, płacąc 132,5 mln zł. Wcześniej miała już 44 proc. akcji spółki, w efekcie transakcji stała się jej jedynym właścicielem i zaczęła ujmować jej wyniki w sprawozdaniach finansowych swojej grupy kapitałowej.

W trzecim kwartale ub.r. internetowy supermarket osiągnął wzrost przychodów sprzedażowych aż o 113 proc. do 50,1 mln zł, a w czwartym - o ok. 60 proc. do 61 mln zł. To dużo wyższe dynamiki niż w całym 2019 roku, kiedy jego wpływy zwiększyły się o 20 proc. do 120,08 mln zł (jednocześnie strata netto pogłębiła się z 12,63 do 17,41 mln zł).

W sprawozdaniu grupy Eurocash nie podano całorocznych wpływów ani wyniku rentowności Frisco. Zaznaczono natomiast, że w trzecim kwartale osiągnął próg rentowności na poziomie EBITDA.

Frisco wystartowało we Wrocławiu

Luis Amaral, prezes Grupy Eurocash, w liście do akcjonariuszy stwierdził, że Fisco ma ponad 50 proc. udziału w rynku supermarketów internetowych w Warszawie i „stał się punktem odniesienia do internetowego rynku żywności w stolicy”. - A teraz przyszedł czas na ekspansję w innych miastach Polski - zapowiedział Amaral.

Ta ekspansja już się zaczęła - pod koniec ub.r. oferta Frisco została udostępniona we Wrocławiu. Uruchomiono tam magazyn hybrydowy, a w bieżącym kwartale planowane jest oddanie do użytku nowego, zautomatyzowanego magazynu w Warszawie.

Frisco w grupie Eurocash stanowi część pionu Projekty obejmującego też sklepy alkoholowe Duży Ben (na koniec roku było ich 129), kosmetyczne Kontigo (36 na koniec roku) i punkty spożywcze ABC na kołach (na koniec roku działało 115 samochodów).

Duży Ben zanotował w ub.r. wzrost sprzedaży porównywalnej o 14 proc. do 113,7 mln zł, ABC na kołach - o 30 proc. do 33,1 mln zł, a w przypadku Kontigo nastąpił spadek o 6 proc. do 38,5 mln zł.

Dzięki włączeniu wyników Frisco w drugim półroczu sprzedaż całego pionu Projekty poszła w górę prawie trzykrotnie - ze 105 do 300 mln zł. Równocześnie strata EBITDA zmalała z 40,2 do 30,07 mln zł.

Delikatesy Centrum z 2,2 mln użytkowników Delikarty

E-commerce stanowi też coraz większą część innych działalności grupy Eurocash. W pionie hurtowym na platformie Eurocash.pl w ub.r. realizowano już 79,5 proc. sprzedaży Eurocash Dystrybucji i 41,7 proc. Eurocash Gastronomii, za to w przypadku wyrobów tytoniowych było to tylko 4,7 proc.

W kolei liczba użytkowników aplikacji mobilnej Delikatesów Centrum zwiększyła się w ub.r. z 0,11 do 0,75 mln, a użytkowników programu lojalnościowego Delikarta - z 1,7 do 2,2 mln.

Całoroczne przychowy pionu hurtowego grupy Eurocash zmalały o 0,97 proc. do 18,71 mld zł, głównie wskutek spadku w Eurocash Gastronomii z 478,3 do 176,8 mln zł.

W pionie detalicznym przychody wzrosły o 3,15 proc. do 5,9 mld zł, z czego w Delikatesach Centrum - o 7,12 proc. do 2,21 mld zł, a w pozostałych supermarketach własnych - o 1,99 proc. do 3,21 mld zł.

W Inmedio sprzedaż ponad 7 proc. w dół

Jedyną detaliczną częścią biznesu Eurocashu ze spadkiem przychodów jest sieć saloników prasowych Inmedio. Jej wpływy zmalały w ub.r. o 7,34 proc. do 482,9 mln zł. Liczba saloników Inmedio zmniejszyła się z 450 do 432.

Inne sieci detaliczne firmy się rozrastały. Liczba sklepów ABC zwiększyła się z 8 985 do 9 317, punktów franczyzowych i partnerskich (Groszek, Euro Sklep, Lewiatan, PSD) - z 5 133 do 5 251, a małych supermarketów - z 1 565 do 1 573.

Łączne przychody grupy Eurocash wzrosły w ub.r. o 2,25 proc. do 25,41 mld zł. Zysk EBITDA zmalał z 794,1 do 803,9 mln zł, marża EBITDA - z 3,2 do 3,16 proc., a zysk netto - z 79,1 do 68,1 mln zł.

Dołącz do dyskusji: Eurocash coraz bardziej internetowy. Wpływy Frisco.pl wzrosły o 60 proc., ubyło saloników Inmedio

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl