SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Firma Ewy Chodakowskiej z 21,9 mln zł wpływów i 12,8 mln zł zysku. Rozwija sprzedaż internetową i turystykę fitnessową

Spółka Bebio, zajmująca się sprzedażą produktów i usług oraz organizacją eventów opartych na wizerunku trenerki fitness Ewy Chodakowskiej, w ub.r. zanotowała wzrost wpływów sprzedażowych o 35 proc. do 21,9 mln zł oraz 12,8 mln zł zysku (wobec 8,52 mln zł w 2016 roku). Zysk wypłacono udziałowcom spółki: Chodakowskiej i jej mężowi Eleftheriosowi Kavoukisowi - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

W sprawozdaniach złożonych w KRS zarząd Bebio (prezesem jest Eleftherios Kavoukis, a wiceprezesem - Ewa Chodakowska) szczegółowo opisał źródła przychodów spółki. Przede wszystkim firma zarządza sklepem internetowym Bebio.pl oferującym płyty DVD i książki Chodakowskiej. Ponadto organizuje sygnowane przez trenerkę warsztaty promujące ruch fitness i zdrowe żywienie.

- Z roku na rok zwiększa swoją ofertę sprzedaży np. o sprzęt fitness, ubrania do treningu, zdrowe przekąski oraz suplementy diety. Firma wzbogaciła swoją ofertę o kolejne wydania płyt DVD i książek Pani Ewy Chodakowskiej-Kavoukis. Wprowadzono także nową usługę dostępu do treści wideo online - opisano w sprawozdaniu.

Bebio rozwinęło też usługi z zakresu turystyki fitnessowej. - Są to wyjazdy turystyczne połączone z aktywnym wypoczynkiem i ćwiczeniami fitness, a także nauką zdrowego żywienia. Nawiązano wiele ciekawych kontaktów biznesowych. które mogą w przyszłości zaowocować w dalszym rozwinięciu tego typu działalności - stwierdziło kierownictwo spółki.

- Dzięki intensywnej działalności promocyjnej i marketingowej nasza marka jest rozpoznawalna, a wydane płyty i książki są hitem na rynku polskim. Popularność Pani Ewy Chodakowskiej sprawiła podpisanie przez firmę wielu umów reklamowych oraz sponsorskich - dodało.

Niepowodzeniem okazał się natomiast uruchomiony w 2014 roku klub fitness Be Active w Warszawie - w ub.r. zamknięto go. Pod nazwą „Be Active” od połowy 2015 roku ukazuje się miesięcznik wydawany przez Edipresse Polska, którego redaktor naczelną jest Ewa Chodakowska. Według danych ZKDP w pierwszym kwartale br. średnia sprzedaż ogółem „Be Active” wynosiła 25 694 egz., o 38,6 proc. mniej niż rok wcześniej.

Koszty wzrosły nieznacznie

W ub.r. Bebio zanotowało 12,06 mln zł wpływów ze sprzedaży usług, a 9,84 mln zł ze sprzedaży towarów. Ponadto firma miała 31,6 tys. zł przychodów operacyjnych i 2 tys. zł finansowych.

Koszty działalności operacyjnej spółki zwiększyły się minimalnie - z 5,59 do 5,63 mln zł. Wydatki na usługi obce zmalały z 3,21 do 2,86 mln zł, a na wynagrodzenia - z 1,01 mln zł do 952,1 tys. zł. W firmie w ub.r. pracowało na etacie osiem osób. Członkowie zarządu zarobili 370,7 tys. zł.

Natomiast nakłady na amortyzację wzrosły ze 126,2 do 212,6 tys. zł, a pozostałe koszty operacyjne - z 1,05 do 1,41 mln zł.

Mocno zmniejszyły się pozostałe koszty (z 515,3 do 60,7 tys. zł) i przychody (z 495,8 do 31,6 tys. zł), natomiast koszty finansowe zwiększyły się z 17 do 436,8 tys. zł

Po 6,5 mln zł dywidendy dla Ewy Chodakowskiej i jej męża

Zysk firmy ze sprzedaży wzrósł z 10,56 do 16,27 mln zł, zysk brutto - z 10,52 do 15,81 mln zł, a zysk netto - z 8,52 do 12,8 mln zł. Spółka zapłaciła też więcej podatku dochodowego - 3,01 mln zł, wobec 2 mln zł rok wcześniej.

Na końcu 2016 roku kapitał zapasowy firmy wynosił 5,38 mln zł, a na koniec ub.r. - 11,9 mln zł. Firma nie ma żadnych zobowiązań długoterminowych

Po 50 proc. udziałów Bebio mają Ewa Chodakowska i Eleftherios Kavoukis. Wspólnicy zdecydowali, że cały zeszłoroczny zysk, a także 183,4 tys. zł nierozliczonego zysku z wcześniejszych lat, zostanie im wypłacone do końca br. w formie dywidendy.

Ewa Chodakowska wśród najpopularniejszych Polaków w social media

Promująca ćwiczenia i zdrowy styl życia Ewa Chodakowska dużą popularność zyskała dzięki aktywności w mediach społecznościowych. Obecnie jej facebookowym fanpage ma 2,06 mln użytkowników, z polskojęzycznych profili popularniejsze są tylko te Roberta Lewandowskiego, Wojciecha Szczęsnego, Kuby Błaszczykowskiego i Play.

Natomiast na Instagramie Chodakowską obserwuje 1,4 mln internautów (wyprzedają ją Robert i Anna Lewandowscy oraz Wojciech Szczęsny), a jej kanał youtube’owy ma 231 tys. subskrybentów.

W kwietniu br. Ewa Chodakowska dołączyła do gospodarzy cyklu „Pytanie na śniadanie extra” w TVP2, w br. udostępniono też dwa sezony jej serii dokumentalnej „Fajterki”.

W sierpniu ruszyła kolejna kampania reklamowa Adidasa z udziałem trenerki. W br. Chodakowska promowała też suplement diety Vivita.

Dołącz do dyskusji: Firma Ewy Chodakowskiej z 21,9 mln zł wpływów i 12,8 mln zł zysku. Rozwija sprzedaż internetową i turystykę fitnessową

13 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
łysy
co to za debile, nabijają portfel tej szpetnej i prymitywnej babie. To tylko w Polsce prymitywy, po podstawówkach otrzymują pieniądze za nic, dlatego że część społeczeństwa czuje się zagubiona z manią niższości i daje sobą manipulować. Nie kupuję produktów reklamowanych przez celebrytów debili, chajzer, prostak lewandowska, kobyła z ryjem konia chodakowska i inni.
odpowiedź
User
mogłoby być więcej
Na Chomiku zkolko ugodno plików do pobrania z tymi "wydawnictwami".
odpowiedź
User
Tomasz
co to za debile, nabijają portfel tej szpetnej i prymitywnej babie. To tylko w Polsce prymitywy, po podstawówkach otrzymują pieniądze za nic, dlatego że część społeczeństwa czuje się zagubiona z manią niższości i daje sobą manipulować. Nie kupuję ich produktów reklamowanych przez celebrytów debili, chajzer, prostak lewandowska, kobyła z ryjem konia chodakowska i inni.


Twój komentarz bardzo dokładnie obrazuje kim jeste
odpowiedź